Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg under december 2009

Av Camilla - 29 december 2009 20:12

Idag var planerna att ge sig ut i skogen och grilla korv, Tyra skulle självklart med. När man tittade ut imorse och såg det fina vädret blev man ju glad, perfekt grillar väder =) Med tanke på att det var fint väder förstod jag ju att det skulle vara kallare än dagen innan, men att det skulle svänga så mycket i graderna hade jag inte trott. Jag packade på Tyra täcken och så plockade jag upp Pillan, Torsten och Pillans dotter Malin som hade med sin kompis och så drog vi till skogs. Grejen var ju den att när vi lastat ur oss allihopa och började gå in i skogen så inser jag att det är en jäkla envis skare på snön. Vi installerar oss och tänder gillen och hundarna busar. Men efter ett tag så tycker inte Tyra det är överdrivet kul längre. Ser på henne att hon har svårt att gå pga skaren. När jag tittar på tassarna så inser jag att skaren inte varit snäll mot hennes små tassar. Jag går med Tyra tillbaka till bilen och hon visste inte hur fort hon skulle hoppa in i buren. Det är ingen fara med hennes tassar, fick några småsår. I fortsättningen får vi hålla oss till snöytor där det inte är sån hård skare, så typiskt. Hoppas det blir mjukare underlag snart och fick Tyra bestämma skulle hon nog hellre ha någon minusgrad istället för dessa 15. Kört lite klicker idag, Tyra jobbar på bra tycker jag och använder sitt söta lilla huvud. Nu längtar jag till helgen då jag e ledig igen, så vi kan träna mera. Tyra hanterar för övrigt allt smällande som är nu ute, riktigt bra! Hon tittar mest upp och undrar lite, men bryr sig inget mer sen, skönt! Inga kort idag, har inte hunnit ladda in dom. Kommer väl en bildbomb sen igen i vanlig ordning =) Godnatt folket!

Av Camilla - 28 december 2009 13:14

  Ser ju inte så muntert ut att börja med denna bilden, den ska vara sist egentligen men eftersom jag är så oteknisk så hamnade den först   Tyra och jag gick ner till min häst Tanjas grav och tände ljus för henne och för min förra hund Varga.   Ser ut som att Tyra står och tittar på sin skuggbild =)   Tyra tycker det är dags att gå in.   Jag tycker att hennes ögon är så otroligt vackra.       Mattes älskling        Ja, dessa öron, vad ska man säga                Här ser man tydligt på Tyras ögon att hon är trötter              Så uttrycksfulla ögon   ( och öronen med)       Tyra står och spanar om det finns några hjortar i hägnet.   Mitt hjärta smälter!     

        Tyra har hittat rådjurspåret, men drar några sniff bara, får ju inte bli för mycket av det goda      Här ovan ser hon helt galen ut      Tycker att denna bild blev riktigt fin, hon ser ståtlig ut.     Rådjuren som lämnar efter sig spår som vi går i och Tyra tycker är föga intressant.     Kan inte säga annat än att hon äger mitt hjärta!   

På bilden nedan leker Tyra Indian, istället för en fjäder, fäller Tyra hellre upp sitt öra.   

  

    

Av Camilla - 26 december 2009 07:36

Vad jag saknar min lilltjej när hon inte är hemma. Det riktigt kliar i fingrarna för att få träna med klickern. Var ett tag sen nu o jag är super sugen att komma igång igen. Tyra och jag har spenderat mycket tid ute, det är träning i sig det med, men inte på samma sätt. Tyra är iväg med husse nu när jag jobbar och det är så tomt här hemma. Jag lägger upp lite kort från i måndags när jag och Pillan var ute i skogen med hundarna. Tyra i ett nötskal och hoppa upp på en sten såklart =) Ha en bra dag!

  Torsten fina Torstis =) Han har blivit så stor!   Lyckat kort va? bland det bästa jag tagit tror jag      Tyra i ett nötskal, stå uppe på en sten.   Bra ställe att planera en eventuell attack ifrån =)   Tyra spanar in sitt eventuella byte =)   Tyra och Majsan     Fråga mig inte vad Tyra gör med sina öron hela tiden.

På det här kortet ser Tyra jätte stor ut när hon har Sixten brevid sig...  

Av Camilla - 25 december 2009 09:10

God Jul på er alla därute. Hoppas ni haft/har en fridfull jul och bara tar det lugnt och äter gott och gör det ni känner för. Det är vad julen handlar om tycker jag. Vi åkte ut till landet igår och jag och Tyra spenderade större delen av dagen ute i det underbara vädret. Solen sken, det var inte så överdrivet kallt och det bästa av allt, en massa snö =) Tyra älskade det och det gjorde gott i hjärtat att se henne skutta runt och sträcka ut över åkrarna. När vi hade gått en stund såg jag att det stod rådjur framför oss, 2 stycken. Tyra som var lycklig i sin egen lilla värld upptäckte dom aldrig. När rådjuren hoppat vidare gick vi samma väg där dom stått och varit. Tyra fortsatte vara lycklig i sin egen lilla värld och la inte märke till dom färska spåren. Härligt med en hund som är så taggad att spåra, när matte har det som sitt stora intresse *skrattar* Ska jag vara ärlig så tycker jag det är skönt att hon inte tar upp spår av sig själv. Det blir så mycket behagligare promenader i skogen då när hon inte plockar upp alla spår som faktiskt finns där. Jag tog en massa kort på Tyra, men hinner inte lägga upp dom idag, så det blir väl en bildbomb i vanlig ordning inom en snar framtid. Hoppas ni alla har det bra därute!

Av Camilla - 19 december 2009 12:37

Igår kväll tyckte inte Tyra att det var nödvändigt med att gå ut. Jag blev alldeles snopen när jag såg hur kallt det var, -19 grader!!! Stackaren frös fast hon hade 2 täcken på sig. Men hon frös mest om tassarna tror jag, min lilla tös. Får se hur det går, annars får man väl köpa vinterdojjor till donnan   . Idag var det bättre, inte rikigt lika kallt. Jag älskar verkligen vintern, allt är så vackert och det är inte så mörkt och blött ute. Hellre har jag snö och kallt än en massa regn och rusk. Sen måste man ju inte överdriva, räcker ju med några minus bara så snön håller sig sådär torr och fin. Julen närmar sig med stormsteg. Tyras första jul. Den kommer vi spendera ute på landet. Jag tänkte att Tyra och jag skulle ha en skön dag ute och busa i snön, så är hon sådär härligt trött sen ( och jag med för den delen ) på eftermiddagen. Jag är inte avundsjuk på alla dom som ska flänga och fara på jul. Sånt är ju verkligen inte kul. Nä, för vår del blir det lugnt, jag får väl införskaffa något riktigt smaskigt ben till Tyra som hon kan gnaga på på julafton. Hur firar ni jul därute med era hundar? Är dom med i julfirandet eller får dom hålla sig i kulisserna? Tyra har en given plats, självklart ska hon vara med, ser ingen anledning till att hon ska bli utesluten bara för att det är jul. Nähä, dags att göra sig iordning för att jobba lite. Ha det bra alles!

Av Camilla - 17 december 2009 19:08

Hemska människor finns det gott om. Tyvärr måste man ju säga. Det är ju en sak om dom håller ihop och plågar varandra, men när dom ska envisas med att samla på sig en hög med djur. Såg en sak häromdagen som gjorde mig oerhört illa berörd. En mamma kommer gående med sitt barn i pulka, dom går och pratar och skrattar och så har hon en schäfer i koppel brevid sig. Jag såg vad som komma skall, men mamman var långt ifrån närvarande och uppmärksam. Dom var påväg att passera ett ställe där det fanns ett staket med grindar. Innanför dessa grindar står det en liten sak och skäller och gläfser rabiat. Mamman har Schäfern placerad så den går närmast grinden och vad tror ni händer? Schäfern skäller tillbaka och gör ett kort hopp framåt, men kopplet blir inte sträckt ens. Mamman blir flygande vansinnig. Hon börjar slå mot hunden och står och gapar. Hon slår mot hundens huvud med kopplet och så slår hon hunden med handen ett flertal gånger. Hunden bryr sig inte om den ettriga lilla saken som fortsättningsvis står och skäller, den kryper ihop och gör sig så liten som möjligt medan mamman står där inför sitt barn och gör det hon gör     Grejen e den att det här är ju tyvärr en i mängden av alla dessa hundar därute som åker på pisk för saker och situationer dom inte själva kan rå över. En hund är en hund, men många verkar ha glömt bort det helt och hållet och det gör mig så arg. Nu kan man tycka att jag borde gjort något och visst det skulle jag, men var alldeles för feg.    Dessutom satt jag i bilen och hade ingen möjlighet att stanna. Jag önskar så att människor som inte har tid för hund tog sitt förnuft till fånga och inte skaffade någon. Tycker så synd om alla stackars hundar därute som så många egentligen inte har tid för och blir irriterade på när hunden gör sig påmind. Tänk vad idiotisk människan är emellanåt och i vissa fall mestadels. Vad man inte får glömma är att det är vi som valt hunden, inte hunden som valt oss!


Jag förstår inte hur dom tänker, jag skulle aldrig kunna göra min Tyra illa, hon är ju min ängel, min följeslagare i livet. Hon är mitt allt   

      


Av Camilla - 17 december 2009 17:25

Idag tog jag och Tyra en långpromenad med inriktning till självaste centrum Eskilstuna. Jag är super nöjd med själva promisen, vi fick in de störningar jag ville ha. Vi gick förbi en gymnasieskola och Tyra tittade nyfiket men höll sig till mig. Hon stannade fint på mitt kommando vid övergånsställena. Vi gick upp till Eskilstunas tågstation, tittade på dom pysande tågen. Gick sen igenom tågväntsalen och där man köper biljetter. Det var massor med folk där och Tyra skötte sig exemplariskt. När vi till slut kom ner på stan så var hon så söt. Hon upptäckte tidigt elefanterna som står utanför affären Indiska. Jag valde att gå förbi där och hon gick rakt på och nosade lite på elefanterna och så öppnade dörrarna sig såklart. Tyra stannar upp och tittar nyfiket, jag låter henne titta, men när hon sett hur dom rörde sig så brydde hon sig inte mer. Vi gjorde hela stan och skyltfönster är ganska intressanta   Innan vi styrde kosan hemmåt så gick vi förbi polishuset. Gick in där och hälsade på och passivitetstränade lite. Tyra satt så fint och tittade på alla som gick förbi. Haft sån fin kontakt med mig under hela promenaden. När vi skulle gå ut därifrån så kunde inte Tyra låta bli att rejsa lite på den stora mattan som låg innanför dörren. Då hör jag hur den gamla farbrorn skrattar hjärtligt åt Tyra      Han satt på en bänk därinne och tittade hela tiden på Tyra innan vi gick. Härligt att vi kunde bjuda på ett sånt underbart skratt, ett sånt som smittar av sig. Tror ni Tyra var trött när vi kom hem? Tröttaste tjejen i hela Eskilstuna tror jag. Jag är stolt över Tyra, hon är en väldigt fin hund på många sätt, har många fina egenskaper och känns stabil och stadig ( när hon själv tillämpar det ). Hon fick många att le idag som vi mötte under vår promenad, hon är en riktig liten charmfia. Jag har letat fram mitt koppelbälte. Gillar det skarpt måste jag säga och Tyra gick så fint i det. Skönt att ha själva bältet runt sig och kopplet i det, då har man händerna fria, me like!    Det var lite om min och Tyras dag idag. Ha det bäst allihopa och glöm inte bort att andas också såhär några dagar innan jul.   

Av Camilla - 16 december 2009 19:48

Idag har jag varit flitig med kameran när vi varit ute. Vi har spenderat vår dag ute på landet hos mina föräldrar. Dom var visseligen inte hemma, men det gjorde inte mig och Tyra något eftersom vi har nyckel till huset. Vi var ute en vända och sen in och värmde upp oss lite och sen gick vi ut igen i det härliga vädret. Tur att jag hade ett extra täcke med mig, eftersom det första blev så blött. Det andra är egentligen för litet, men bättre än ingenting. Vi avslutade vår vistelse ute på landet med att hälsa på min mormor som bor där med. Hon bjöd på fika och ville så gärna ge Tyra en kaka. Elaka jag sa nej, för jag har det som regel att inte mata ifrån bordet. Så när vi fikat klart fick mommo till slut ge en pepparkaka, men fick inte ge den från bordet utan fick gå iväg en bit. Tyra satte sig så fint och tog den försiktigt ur mommos hand. *Puh* tänkte jag eftersom mommo egentligen är rädd för större hundar. Men eftersom Tyra skötte sig så fint så vågade mommo till och med skaka tass med Tyra. Hon tycker det är så sött när Tyra ger tassen. Hur som helst så har ni en del kort att titta på om ni vill. En sak är ju säker iallafall och det är att Tyra älskar snö.

      Ser mer vild än tam ut, och det är exakt vad hon är också            Härligt med ytor att sträcka ut på.         Så mycket åker och givetvis ska hon upp på stenar och spana ändå.     Som sagt, finns det stenar att hoppa upp på så finner hon dom      Ser ut som att hon blir överraskad av att det blir stora spår efter henne        Tyra står och spanar in utsikten på bakbenen.   Full fart, vad annars         Tyra undrar hur hon ska komma åt fåglarna      Blev kär i den här bilden        

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards