Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg under juni 2012

Av Camilla - 3 juni 2012 19:21

Härinne ekar det, har inte haft någon lust alls att skriva av olika anledningar. Ayshas klo läker fint nu när infektionen är borta så nu kan hon få börja med promenader och få bada som hon älskar så högt. Jag hoppas innerligt att det var en engångsförtelse och inte behöver uppleva det igen, fy så ont hon har haft min lilla skorpa. Nu har hon inte ont längre och efter en sisådär lite mer än 2 veckors stiltje börjar det visa sig att det sitter en hel del energi som skulle behöva laddas ur.


Jag jobbar till imorgonbitti, Aysha är med min sambo, nu när hon umgåtts med honom mer än mig ett tag, så är matte inte så mycket att ha, hon blir lyrisk såklart när vi ses, men eftersom dumma matte nu fått inspiration till att lägga om sin struktur i träningen och prioriterar annorlunda så är husse mkt bättre eftersom han fortfarande är sådär lätt manipulerad och lindad hååååårt runt hennes "lillfinger".


Finns så mycket jag skulle vilja skriva om och det kommer, har ju varit iväg till Göteborg och haft ett par underbara dagar där och så var jag och såg Cesar Millan. Han är en häpnadsväckande människa, att se honom live är som att se en helt annan människa än i hans program. Märks att han utvecklats och strävar framåt, sånt respekterar jag oerhört mycket. Människor som inte står och trampar på samma ställe och stirrar sig blint på ett och samma sätt att träna på.


De klipp som gjordes precis i början av hans karriär är så långt ifrån var han är idag och det är roligt att se att han även försöker finna sätt och möjligheter för att kunna nå ut till människor så de ska förstå vad han menar. Men mer om den resan kommer senare.


Jag ska verkligen ta tag i utställningsträningen med Aysha, vi behöver träna på att kunna visa upp oss proffsigt i ringen, för jag vill verkligen ställa henne och om jag känner att jag har mer koll på vad jag ska göra så kommer jag nog inte vara riktigt lika nervös.


Men det som kommer ligga full fokus på är vardagslydnaden nu ett bra tag framöver, vill verkligen att vissa saker ska sitta, vår tillvaro kommer bli så mycket lättare och enklare och framförallt ROLIGARE ihop då.


Aysha är en mkt stark individ på många sätt och vis, men på samma gång emellanåt en ganska svår tjej, men med tiden kommer jag nog underfund med hur vi ska få till dom bitarna också, just nu känns det mest som att det kan vara svårt för att vi inte lärt känna varandra fullt ut.


Hon är verkligen en fin hund min Aysha och jag är så glad att hon finns i mitt liv. Tack vare henne kan jag inte bli en stereotyp som gör på ett och samma sätt hela tiden för hon lär mig och visar mig att sånt fungerar inte utan man måste utvecklas och blicka framåt och utan samarbete faller allt.


Nepp nepp, dags att göra sig iordning för arbete, ska bli skönt att vara ledig i några dagar, vill ju umgås med min skorpa, fast egentligen kommer hon inte hem förrän på tisdag, men funderar på att hämta henne imorgon så jag får njuta i fulla drag av ledigheten och bara vara med henne ute i naturen, om ändå detta regn kunde ge sig.


Hoppas ni alla haft en strålande helg trots att regnet öst ner på många håll i vårt avlånga land. Vet att många haft fina framgångar i Norrköping i helgen på 2 dagars utställningarna som varit där, Stort Grattis till er ALLA!!!



Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards