Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg under december 2013

Av Camilla - 31 december 2013 20:36

Bara några timmar kvar nu på 2013 och jag kommer med ett nöje säga hejdåååå till det gångna året. 2013 blev inte alls som jag tänkt mig och jag hoppas att 2014 kommer gå hand i hand med mig på flera plan och sätt och vis.


Aysha har iallafall tagit titeln RLD N vilket jag är så nöjd med, klarat 1 godkänt anlag och ställts 3 ggr på hela året. Inte mycket att skryta med, men är nöjd ändå med tanke på omständigheterna som varit.


2013 gav oss flera oönskade och ovälkomnade överraskningar, men nu har den stormen blåst förbi och jag hoppas inte det kommer tillbaka och att vi nu kan lägga fokus på det vi vill, både jag och Aysha, träna och ha roligt tillsammans.


2013 uppdagades Ayshas allergi som plötsligt från ingenstans dök upp bara sådär, hon blev i slutet av sommaren konstaterad kvalster allergiker, nu är hennes allergi inte alls så allvarlig kan jag tycka, vi väntar på vaccinet, som hon kommer att få resten av sitt liv.


Fått dispens av SKK och Jordbruksverket för hennes mediciner hon behöver ha livet ut, dock har jag inte börjat ge henne medicinen för inkontinensen då den bara verkar uppstå på sommaren, men till nästa vår ska jag börja ge den så hon får en bra hjälp inför badsäsongen.


Aysha började halta för ngn vecka sedan, träff med fysterpaeut visade att hon är jämnare än vad hon någonsin varit i kroppen när det gäller belastningen och det gjorde mig så glad. Hältan försvann utan att jag gjorde något, förmodligen beror den på överanstränging, för hur man än vänder och vrider på saker och ting har hon 2or på armbågarna och den vänstra är fulare än den högra, så hon kommer alltid vara påverkad av dom på ett eller annat sätt, bara att jobba vidare med varierande träning och vardag, det har ju visat på goda resultat hittills.


Jag har lite planer och förhoppningar på 2014 men det tar jag imorgon när vi vänt blad och välkomnat det nya fräscha året.


Just nu smäller det utanför fönstret så det står härliga till, Aysha ligger i soffan och sover, så skönt med en oberörd hund. Hon är mitt allt, min älskade följeslagare och fina vän, hon ger mig många gråa hår, men åh vad jag älskar den där lilla galna ettriga Mr Parker =)


Hoppas ni alla får ett fint 2014 och har en bra kväll! Ta hand om varandra och era fyrbenta   

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards