Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg under februari 2014

Av Camilla - 7 februari 2014 22:44

Det är riktigt skönt att den här dagen snart är över, både igår och idag har mina tankar varit extra mycket hos Tyra. Det har varit som att ha slungats tillbaka 3 år i tiden, jag minns allt så tydligt, så tydligt att det blir jobbigt för känslomässigt upplever man allt ännu en gång.


Att det nu gått 3 år sen vi skildes åt och tog farväl den där måndagen på Västerås Djurklinik kl. 14.40 är nästan ofattbart. Känns som det vore igår, att det är 3 år sedan jag hade henne i min famn och upplevde hennes rackartyg. Jag saknar henne och tänker på henne varje dag. Det finns dom som säger att tiden läker alla sår, men jag håller inte med, däremot kan jag säga att man lär sig leva med det, men såret kommer aldrig läka.


Härom veckan pratade jag och min sambo om Tyra litegrann, när han säger orden "När Tyra inte behövde kämpa mer" var det som att trycka på en knapp och jag började storgråta, den resa vi gjorde och den kamp vi uthärdade har satt djupa spår i mitt hjärta och själ och även i min sambos sinnen.


Tyra, Capa Tosta Palomma Janca, Japanflaggan, du är så otroligt älskad och saknad, du fattas oss och jag hoppas av hela mitt hjärta och själ att vi en dag möts igen.


 


Jag känner mig så enormt tacksam över att ha Aysha i mitt liv, hon är en sådan underbar hund på alla sätt och vis och hon får mig att må så bra.


Idag hade vi den stora nöjet att få träna tillsammans med Carola och Lilo som åkte från Södertälje för att träna med oss i Aha-Hallen. Det är alltid lika roligt att träffa dom och en fröjd att se dom träna tillsammans, vilket team dom är! Tiden går alldeles för fort när man har roligt, men tyckte vi var effektiva och det var en riktigt bra träning.


Vi gjorde 2 platsliggningar, Aysha skötte sig bra, Lilo är ju van vid det och briljerar som den stjärna hon är =)


Sen körde jag igenom momenten i lydnadsklass 1 och jag är så otroligt nöjd med Ayshas läggande under gång. Behöver träna mer på vänstersvängarna, hon svänger med mig bra men sätter sig gärna mitt i svängen, fråga mig inte hur hon lyckas med det, men är det någon hund som skulle göra det så är det ju Aysha *skrattar* Sen upptäckte jag också att Aysha gärna lyssnar på vad den som kommenderar säger och inte på mitt kommando, så det måste jag träna på mera! Men inte alltid man har någon att träna ihop med och som kan kommendera en. Aysha som även haft en klockren inkallning och skjutit ifrån som en kanonkula så fort jag sagt hit, har nu börjat med att sitta kvar stadigt och titta på mig, vid mitt andra Hit kommando sätter hon dock fart och allt ser så fint ut. Jag ska nog börja kalla in Aysha med att först säga hennes namn och sen Hit, så hon blir mer förberedd, det kan även vara bra på tävling tänker jag om det är lite störning och så att hon blir uppmärksam på vad jag vill och säger.


Tusen tack bästa Carola för träningen idag och för att du åkte från Södertälje för att träna med oss =)


 

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards