Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg under mars 2015

Av Camilla - 21 mars 2015 10:00

            


Dessa kort ovan är tagna i februari månad, minns tyvärr ej datumem, men det var så pass att kälen var borta och det gick att gräva.


Som sorkarbetare får man inte vara rädd för att få lite smuts under naglarna =) 

Kan inte den där sorken ge sig någon gång så jag slipper hålla på att gräva mig ner till Kina <3 

 

Vackrare varelse finns inte på denna gjord, hon är helt perfekt i mina ögon. Ja visst, man ska vara självkritisk och visst finns det några saker jag gärna skulle ändra på men hon är så perfekt som hon är. Bra proportioner fast hon är något hög men har en mycket fin helhelt och en bedårande hals. Dessutom har hon PERFEKTA tänder ifall någon undrade över det, så nu var det utrett och klart =) I mina ögon är hon en champion, fattas 2 cert men det frår vara. Vi kommer ställa på några ytterst få utställningar ´sen kommer jag satsa på andra saker vi tycker är roligt. Varför kasta bort pengar och tid på tillställningar som renutav är otrevliga och man får ett barskt och nochalant bemötande. Nej men det tillhör etta annat inlägg =)  

Benmusklerna är det ju inget fel på iallafall, inte för att jag är en av dem som anser synliga muskulaturer är a och o, men kul att se att det jobb hon själv lägger ner ger resulat. dvs sorkgrävning.   '

Var det månne något annat som lät förutom pipandet från sorken? Eftersom jag är en Terrier så är det bäst att hålla koll på alla fronten *skrattar*  

Bakmusklerna börjar komma tillbaka, roligt när man med bara ögat kan se hur kroppen förändras.  

Det finaste jag har, skulle inte klara mig utan dig <3  


 

lyssnar noga efter sork som hon sedan kan lägga in en stöt på=)


 

Gjorde 2 uppletanden med samma tjurmuskel. Egentligen var det fel av mig att ta den av henne första gången men jag var så ivrig att få se hur hon reagerar och hur hon skulle hitta bytet. Första vändan gick jag kors och tvärs och låtsades lägga den  lite här och var i gräset. Till saken hör den att hennes sökområde var en super stor åker som jag traskade runt på och tänkte att hahahahah det här kommer bli klurigt för damen. Jag släpper henne på första försöket, och hon springer raka vägen till bytet och är överlycklig över sin prestation. Andra försöket gick jag också mycket för att förvilla men mest i mitten och till slut kastade jag den allt jag hade till vänster och tänke att hur ska hon hitta den. Men det var samma sak där, rakt på målet och segertrumf som hon var väl värd. Hon är en duktig hund på många plan och skulle jag lära mig mer skulle hon utvecklas fortfare. Men vi tar det i den tankt vi kan och gör det bästa av situationen.


Tack Aysha för att du finns i mitt liv och gör det så mycket mer betydelsefullt. Du betyder mitt allt och jg hoppas vi får många år tillsammans framöver.

Av Camilla - 19 mars 2015 21:31

I fredags var det dags för utställning och förväntningen fanns där, man packar noga allt och dubbelkollar allt en extra gång så man vet att man ska vara säker på att allt är med. Jag lyckas får punktrering så den redan nervösa Camilla blev ännu mer nervös men bilen löse sig till slut som tur var allt klart på en timme, et är service det.


Så var det dags för mig att gå in i ringen, jag tycker det är mycket viktigt att man visar domaren respekt och vördnad. Innan han hade börjat dömma Aysha så gav jag henne en godis för sen visste jag att hon skulle stå still under bedömningen. Jag vill inte stå där som en godismatare för att hunden ska stå still och då försvåra för domaren att t ex kontrollera munnen. När jag ger godisen till Aysha innan domaren ens börjat döma hunden talar han otrevligt om för mig att "mata hunden kan du göra utanför ringen, det är inget som hör hemma här" Jag blev alldeles chockhad men försökte anstränga mig att ställa upp henne och jobba med henne så hon skulle stå fint.


Då kommer domaren fram till mig, tar mig i handen och säger att tyvärr måste han diskvalificera min hund pga en tand som inte sitter som den ska. Jag blev helt tagen på sängen men rätt ska vara rätt. jag har betalat 500kr för detta så jag ber honom visa vad felet är. Han håller på i Ayshas mun värre än värsta tandhygeninsten som finns men hur gärna han än vänder och vrider på läpparna och visar båda tänderna det gäller, han visar den bra tanden, sen visar han den "diskade" tanden, som ser exakt ut som den andra tanden som var "godkänd". Det hela slutar med att han inte diskar Aysha utan ger henne ett VG. Jag fick igen ursäkt över det som hände, han totalt ignorerade mig och Aysha. När alla sprungit för att få sin placering brukar alltid domaren ta alla i handen och tacka, denna domaren försvann forftare än kvickt. Alla domare gör ju olika, men det är trevligt att avsluta det hela med ett handslag.


Jag tycker om att ställa, det kostar från 300-500kr per gång, men jag förväntar mig glada miner, respekt och ett gott bemötande framför allt. Varför ska jag lägga ut 500kr för att bli dissad och förlolämpad. Nej tack säger jag bara, en sak är säker, kommer aldrig ställa för denna domare någonsin igen. Jag har tappat sugen för utställning helt, känns inte roligt att ställa hund när man möts av domare som beter sig som att det är värsta slavarbetet de har framför sig. Att dömma hund ska vara roligt, sen kan inte alla vara bra, absolut inte, men då kan man på ett ödmjukt sätt förklara det eller skriva det i kritiken. Nepp, mindre utställning för min del, om det inte är för domare som jag vet är trevliga och som jag ställt för tidigare och har en trevligt minne av.


Till alla er därute som råkar ut för domare som påstår diverse saker, det är inte fel att fråga och be dom visa klart och tydligt vad dom menar och vad dom vill slå ner på.


Utställning ska vara roligt och enlig skk ska man behandla andra medlemmar på ett bra sätt, kan inte riktigt hålla med om att denna domaren följde denna regel vid detta tillfället.


Nu glömmer jag detta som hänt, personen är inte värd min eneri, men ville skriva av mig.


Ha det gott allihopa =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards