Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 21 mars 2015

Bildbomb på det vackraste som finns i mitt liv och som aldrig skulle vika min sida <3

Av Camilla - 21 mars 2015 10:00

            


Dessa kort ovan är tagna i februari månad, minns tyvärr ej datumem, men det var så pass att kälen var borta och det gick att gräva.


Som sorkarbetare får man inte vara rädd för att få lite smuts under naglarna =) 

Kan inte den där sorken ge sig någon gång så jag slipper hålla på att gräva mig ner till Kina <3 

 

Vackrare varelse finns inte på denna gjord, hon är helt perfekt i mina ögon. Ja visst, man ska vara självkritisk och visst finns det några saker jag gärna skulle ändra på men hon är så perfekt som hon är. Bra proportioner fast hon är något hög men har en mycket fin helhelt och en bedårande hals. Dessutom har hon PERFEKTA tänder ifall någon undrade över det, så nu var det utrett och klart =) I mina ögon är hon en champion, fattas 2 cert men det frår vara. Vi kommer ställa på några ytterst få utställningar ´sen kommer jag satsa på andra saker vi tycker är roligt. Varför kasta bort pengar och tid på tillställningar som renutav är otrevliga och man får ett barskt och nochalant bemötande. Nej men det tillhör etta annat inlägg =)  

Benmusklerna är det ju inget fel på iallafall, inte för att jag är en av dem som anser synliga muskulaturer är a och o, men kul att se att det jobb hon själv lägger ner ger resulat. dvs sorkgrävning.   '

Var det månne något annat som lät förutom pipandet från sorken? Eftersom jag är en Terrier så är det bäst att hålla koll på alla fronten *skrattar*  

Bakmusklerna börjar komma tillbaka, roligt när man med bara ögat kan se hur kroppen förändras.  

Det finaste jag har, skulle inte klara mig utan dig <3  


 

lyssnar noga efter sork som hon sedan kan lägga in en stöt på=)


 

Gjorde 2 uppletanden med samma tjurmuskel. Egentligen var det fel av mig att ta den av henne första gången men jag var så ivrig att få se hur hon reagerar och hur hon skulle hitta bytet. Första vändan gick jag kors och tvärs och låtsades lägga den  lite här och var i gräset. Till saken hör den att hennes sökområde var en super stor åker som jag traskade runt på och tänkte att hahahahah det här kommer bli klurigt för damen. Jag släpper henne på första försöket, och hon springer raka vägen till bytet och är överlycklig över sin prestation. Andra försöket gick jag också mycket för att förvilla men mest i mitten och till slut kastade jag den allt jag hade till vänster och tänke att hur ska hon hitta den. Men det var samma sak där, rakt på målet och segertrumf som hon var väl värd. Hon är en duktig hund på många plan och skulle jag lära mig mer skulle hon utvecklas fortfare. Men vi tar det i den tankt vi kan och gör det bästa av situationen.


Tack Aysha för att du finns i mitt liv och gör det så mycket mer betydelsefullt. Du betyder mitt allt och jg hoppas vi får många år tillsammans framöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards