Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 19 november 2015

Regn och Rusk och Sociala medier

Av Camilla - 19 november 2015 18:04

Regn och rusk är ingen hit om man frågar Aysha, hon vill verkligen inte gå ut när hon hör regnet mot fönstrena. Idag kom det dessutom snöblandat regn, ska bli intressant att se om det blir en varga vinter som dom utlovat. För min del räcker det med några minusgrader och lite vitt på backen =) Imorgon ska jag lägga spår till fröken. Jag lägger nog ett kort spår som inte kommer ha så lång ligg tid och sen gör jag ett längre som får ligga längre. Dom har ju sagt att det är bättre väder på ingång så det välkomnar jag med öppna händer, all sol vi kan få är guld värt!


Jag har tänkt länge nu på det här med sociala medier. Attityden där och en del människors förhållningssätt förvånar mig verkligen. Jag försöker verkligen sätta mig in i hur dom tänker när dom skriver som dom gör. Sociala medier som t ex Facebook är bra på många sätt och vis, men en dels sätt att uttrycka sig får mig att häpna många gånger. Det är som att bara för att man inte ser personen är det helt okej att skriva och uttrycka sig hur som helst och det är oftast rent otrevlig text man kan läsa.


Det är väl superbra att man kan informera och sprida kunskap, men hallå, stopp och belägg, man bör väl ändå sprida just kunskap och info på ett trevligt sätt. Många därute menar på att dom är raka och ärliga och att det skulle vara något "bra" att dessutom lägga fram det otrevligt. Reagerar folk på det otrevliga lägger oftast personerna det tillbaka på de som reagerade att dom inte klarar av att höra sanningen. Det är ju faktiskt rätt sjukt hur det blivit.


Finns dom som helt snällt försöker berätta något och informera och då kan de få otrevligheter tillbaka. Jag menar, hur kan man slå bort den hand som sträcks ut i all välmening? Vad är det för mentalitet? Ska sånt beteende verkligen primeras eller hur jag ska säga?!


Jag kommer aldrig förstå varför man väljer att vara otrevlig. Kan folk inte bete sig behöver dom väl inte skriva något? Ibland känns det som att dom går igång på att få hacka på någon eller något, sen om det blir något vettigt av diskussionen är mindre viktigt bara man får avreagera sig. Nä jag skulle önska att människor kunde vara mer förstående och faktiskt kunna bete sig mot varandra. Jag törs påstå att majoriteten av personerna skulle inte agera på samma sätt om dom satt allihopa i ett rum, ansikte mot ansikte och det kan man ha som en bra riktlinje. Det jag inte kan säga när jag träffar en person för första gången det ska jag heller inte skriva.


Skulle kunna skriva massvis om detta men det skulle nog bara bli tjatigt =)


Ta hand om varandra därute och försök tänk på hur ni bemöter folk i verklighet som på nätet.


Nästa vecka väntas spårprov för mig och Aysha igen, jag håller mina tummar hårt att snön håller sig borta tills dess =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards