Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 2 februari 2017

Av Camilla - 2 februari 2017 16:36

Idag helt plötsligt händer det. Jag gör momentet apportering och har rätt avstånd och visar inte med handen när jag säger apport, och vips så springer Aysha glatt fram till apporten, plockar upp den i fint fast grepp och kommer runt vid min vänstra sida. Hon satte sig inte fot men höll sig på rätt sida och höll apporten i munnen tills jag tog den. Det kändes verkligen som att jag vann på jackpot. Direkt efter hon lämnat över apporten fick hon ett grisöra, så ska ha det som morot nu när vi tränar så kanske värdet för apporten stiger =) Jag är såååå glad!!!!


I tisdags var vi på EHDKs öppna träning, det var lite nervöst eftersom Aysha och jag inte har tränat på det viset på väldigt länge. Det var så otroligt roligt att träffa alla igen och alla är så hjälpsamma och snälla <3 I början så kunde Aysha fokusera relativt bra, vi utförde en del moment, men ju fler hundar som kom in i hallen blev det svårare och svårare för fröken att ha koll på allt som hände. Så jag valde att strunta i momenten och fokuserade på att hon skulle kunna vara lugn och söka min kontakt istället. Nästa måndag är det träning igen och jag är ledig så då ska jag passa på och åka och träna igen =)


 


Jag köpte en bok också i måndags, den är verkligen superbra tycker jag, man får sig bra tankeställare och reflekterar över hur man är som person och hundtränare. En annorlunda bok men på ett såhimla bra sätt! Kan varmt rekommendera den =)


 


För varje dag som går närmar vi oss med stormsteg söndagen, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var jätte nervös, men känner mig nervös på ett bra sätt faktiskt. Det ska bli så skönt att få ha gjort det, startat i lydnad som jag så länge drömt om. Och mitt mål är att Aysha ska ha mer fokus på mig än sin omgivning, så har vi tagit det högsta priset =) Aysha kan ju alla moment utan själva apporteringen som är lite ringrostig, så ska bli spännande att se hur hon fungerar på tävlingen.


   


Jag känner mig så otroligt tacksam att jag har Aysha och att jag tagit upp hundträningen igen och att vi båda tycker det är så roligt =) Jag har fortsatt tränat på att ha Aysha lös och hon sköter sig jätte fint! Igår vid ett tillfälle fick hon upp något i näsan och for iväg, men jag ropade stopp och belägg och hon stannar och vänder om och kommer tillbaka till mig, wow säger jag bara =) Så skönt att kunna ha fröken lös så hon får springa som hon vill.


Det var allt för denna gången =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards