Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 6 februari 2017

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21

Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fullfölja min del av vårt "avtal". Vi var sammanlagt 18 stycken som tävlade i Startklass och jag och Aysha placerade oss på en 10 plats =)


När vi kom dit och jag försökte träna lite utanför, för att värma upp tänkte jag att herre gud hur ska det här gå, Aysha fokuserade på alla andra och jag tänkte för mig själv att hoppas hon inte gör ett amstaff hopp för att göra en kärleksförklaring till domaren *skratt*


Jag tittade på några ekipage, men jag vet inte om det varke är bra eller dåligt, helst skulle jag ha startnummer 1 så man slipper vänta på sin tur. Snälla Carola kom och peppade mig och filmade vår debut. När det var vår tur att gå in så kände jag, att nu jäklar skärper du till dig Camilla, jag var fast beslutsam om att inte svika Aysha därinne på planen. Det här var helt nytt för henne och för mig, och vi skulle klara detta tillsammans!


Jag slappnade av i hela kroppen och hade full fokus på att hjälpa Aysha så mycket jag bara kunde. Jag valde att ha kopplet på i Fria följet, det får man ha i Startklass om man vill. Sen helt plötsligt var vi igång. Jag har fått bakläxa i att jag tjuvstartade innan testledaren sa framåt marsh *skratt* Sen var det då dags att koppla bort kopplet och stoppa undan det. Det var ett fasligt liv uppe på läktaren, vad man önskar alla kunde ta lite mer hänsyn till varandra och vara mer tysta.


När vi skulle göra inkallning så satt Aysha så stabilt och stadigt. Jag ropade Hit men hon tittade på mig som jag vore knasig. Till slut ropade jag men kom då Aysha och då for hon iväg som ett skott och kom in fint vid min vänstra sida. Det måste jag träna mer på, men det konstiga är att är det något som hon kan så är det inkallningen. Sen var det sitt under marsch och Aysha skötte sig bra. Apporteringen var jag tvungen att göra dubbelkommando på, men hon hämtade den glatt och det var en vinst i sig, så som vi kämpat med apporten sista tiden. Fjärren skötte hon bra, men kan få bättre poäng och likaså hoppet.


Jag är så otroligt glad att vi inte nollade i något och att vi genomförde tävlingen tillsammans, vi var verkligen ett team, det var Aysha och jag fullt ut och ingenting annat spelade någon roll.


I lydnadsklass 1 var det så förut med de gamla reglerna att fick du 7.5 på alla moment eller mer så klarade du ett förstapris. Det är höjt i Starklassen, nu behöver man ha 8 poäng minst på alla moment för att klara ett uppflytt.


Av alla 18 som tävlade i går var det bara 2 st som klarade uppflytt poäng. Aysha fick fina poäng tycker jag, 140 sammanlagt. Godkänt resultat är 120-160 och uppflytt 160-200.


   


Här ovan ser ni mina poäng, det jag kommer lägga krutet på denna vecka är igångar så hon inte sitter snett och fortsätta jobba på apporten, men även få till en säker inkallning och finslipa på sitt under marsch och fjärren. Farten över hindret ska jag också jobba på. Såååååå roligt att ha mål att träna mot och nu känner jag att jag vill inget heller än tävla igen och igen och igen =)


Vår nästa tävling är nu på lördag, i Eskilstuna. Ska bli spännande att se hur det går och om vi lyckas få till träningen lite bättre tills dess =)


Med risk för att låta tjatig nu, men till alla ni som velar och inte vet om ni ska tävla eller inte, gör det!!! Ut och tävla med er!!! Man blir mer strukturerade med träningen dessutom när man har en "deadline" att passa =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards