Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 8 februari 2017

Konstig känsla

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det var på tiden med en paus efter 6 års klubbarbete på olika sätt och vis. Jag är dock väldigt tacksam och glad över att jag haft förtroende av medlemmarna under alla år och hedrad över att fått suttit på de poster jag haft i klubben.


Det är nästan som en avgiftning, om man inte suttit i en styrelse eller arbetat ideellt i en klubb så kanske man inte förstå riktigt hur mycket jobb det är som inte syns och hur mycket tid man avsätter för klubbarbete. Så nu när jag inte behöver kolla av facebook flera gånger om dagen för att hänga med i allt arbete som ska utföras och genomföras, och inte behöver kolla mail på samma sätt och inte behöva delta på styrelsemötena som trots effektivisering oftast tog 3-4h. Allt känns så konstigt, som ett stort tomrum, svårt att förklara =) Hur som så tror jag att i framtiden om jag skulle få förtroende igen, skulle jag gärna hoppa på tåget igen och jobba för klubben. Jag är så glad att min hunds ras har en fungerande rasklubb som jobbar aktivt för sina medlemmar och i alla lägen försöker göra sitt bästa och göra det bästa av situationen. Jag uppskattar att jag är medlem i en rasklubb som tänker på alla sina medlemmar i så stor utsträckning det bara går. Nu kan man omöjligt göra alla nöjda, men så ser ju det mesta i livet ut, ibland blir det precis som man önskar men ibland får man helt enkelt kompromissa och vara glad för det som är =)


Jag är så tacksam och glad att vi har en styrelse med personer som tackat ja till att arbeta för klubben och medlemmarnas bästa. De tar av sin egen tid och energi och engagerar sig, så ett jätte stort tack till alla i styrelsen och till alla i kommitteerna och till lokalombud och webmaster och redaktören för tidningen, ja till alla som på något vis engagerar sig och arbetar för klubbens bästa <3


Jag är glad över min paus, tanken är att jag ska ha full fokus på att träna och tävla med Aysha och jag känner verkligen hur min energi kommer tillbaka till mig och det är ju så otroligt roligt att träna hund och jobba upp relationen till Aysha. Tid jag tidigare lagt på klubbarbete och energi det tagit, kan jag lägga på mitt och Aysha äventyr =)


Jag vill puscha för att Tidningen Amstaffnytt behöver bidrag, stora som små, alla bidrag är välkomna =)


Tänk även på att Demodexprojektet pågår och det saknas fortfarande tester för att de ska kunna starta forskningen på just vår ras. De andra raserna som ingår i projektet har fått ihop alla sina tester så där pågår forskningen för fullt. Jag önskar så att alla ni därute som äger en ast och vill rasens bästa, faktiskt bidrar.


Att bidra till demodexprojektet kostar INGENTING, det är alltså HELT GRATIS =) Det som behövs är att du skriver ut blanketterna från klubbens hemsida och tar med dig till den veterinär du valt att gå till.


Det behövs 100 tester på amstaffs som aldrig haft demodex och de hundar som får lämna test till detta måste vara över 3 år.


Det behövs 100 tester på amstaffs som haft demodex någon gång i sitt liv, och här finns ingen åldersgräns, det kan alltså vara en hund som rä 1 år eller en hund som är 6 år.


Jag känner lite såhär att med tanke på hur många Asts det faktiskt finns i Sverige och det bedrivs ju en hel del uppfödning i rasen, så det är verkligen förvånande att vi inte ens fått ihop 100st tester på friska hundar som aldrig haft demodex.


Det borde ligga i alla Ast ägares intresse att bidra så forskningen kan starta så vi får mer klarhet i hur demodex nedärvs osv osv.


Jag hoppas och tror att 2017 kommer bli det år som vi får in alla tester som behövs, kom igen och bidra, just ditt bidrag är jätte viktigt och kan vara det som gör att vi får ihop just 100 st tester =)


Jag har så mycket jag vill skriva om men har inte riktigt tid mer nu så får återkomma. Jag är så glad att jag kommit igång med bloggandet igen, vill ju dokumentera Ayshas och min resa som vi nu påbörjat.


Vet ni, idag anmälde jag mig till en till tävling i Startklass *iiiieeeeee* Nervöst men spännande och roligt =) Har kikat lite på rally tävlingar, vi har ju rldn titeln men känner att jag inte är redo att ha Aysha lös utomhus i en sån miljö som det faktiskt är på rallytävlingar, det är ju hundar precis överallt då *skratt* Måste se över momenten i rally n också, eftersom dom reviderat och ändrat lite.


Näpp näpp, det får vara allt för denna gången. Återkommer imorgon om hur vår träning går =)


Ta hand om er allihopa <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Av Camilla - 2 februari 2017 16:36

Idag helt plötsligt händer det. Jag gör momentet apportering och har rätt avstånd och visar inte med handen när jag säger apport, och vips så springer Aysha glatt fram till apporten, plockar upp den i fint fast grepp och kommer runt vid min vänstra s...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards