Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg under maj 2009

Av Camilla - 20 maj 2009 12:19

Jag och Tyra var ute på förmiddagen i det fina vädret. Det är en av alla underbara fördelar med hund, att man tillbringar mycket tid ute. Tyra sprang runt och nosade och utforskade och helt plötsligt var den bara där. Den var liten, men det var ingen sten, hmmmm tänkte nog Tyra. Sen försökte hon leka med snigeln, men fick inte så mycket gensvar som hon ville *skrattar*. Så efter en stund gav hon upp, roligare och lite mer stimulerande att gräva i sanden. Jag är så glad över mitt lilla yrväder, hon är helt underbar. Jobba ikväll igen så Tyra får tillbringa eftermiddagen/kvällen med husse, det är inte illa tycker nog Tyra. För husse förstår ni, är nästan som en trollkarl, han kan trolla fram allt möjligt gott ur händerna =) Ha en bra dag!

Av Camilla - 19 maj 2009 21:00

Valpkursen gick bra igår fast det var sånt tråkigt väder, men min lilla Tyra frös, så jag måste skaffa mig ett täcke åt henne. Jag har försökt i några dagar att lära Tyra, "vacker tass", utan att lyckats. Så igår när vi satt där i en ring allihopa och instruktör Helena kom fram och skulle visa hur man lär in momentet förklarade jag att Tyra inte kunde det. Jo men visst, Helena provade några gånger och sen gav ju Tyra tassen. Tyckte Tyra smörade för fröken =) Vi är 7 deltagare i valpkursen, tycker det är skönt med små grupper och gillar Helenas upplägg med kurs överhuvudtaget. Man tränar in nya moment men hon lägger lika stor vikt i att träna passivitet i grupp också. Jag har annars inte gjort så mycket med min lilla ögonsten idag annat än gosat förstås. Började jobba idag efter en lång tids ledighet från jobbet, trist att vara ifrån min Tyra. Jag har planer på att boka in en privatlektion med Helena angående klicker, tror att det är ett bra inlärningssätt, när man vet hur man ska göra. På återseende gott folk!

Av Camilla - 18 maj 2009 16:15

Så heter min lilla Tyra egentligen, men lite väl långt namn att ropa efter en hund. Tyra har hunnit bli 13 veckor nu och det är otroligt vad hon växer mitt lilla busfrö. Ikväll ska vi på valpkurs, jag älskar att gå kurs. Det är roligt att träffa andra med samma intresse, hund =) Det som känns lite mindre roligt för stunden är att regnet står som spön i backen och då tror jag det blir inställt. Tyra gillar inte att vara ute när det regnar så jag håller tummarna att regnet slutar någon gång. Skriver mer senare.....bye bye...





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards