Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Camilla - 20 oktober 2012 09:24

I torsdags fick Aysha en aktiverings leksak på kvällen som hon smaskade på, i fredags hittade jag den inte. Kan ni tänka er paniken som infinner sig när jag inser att var jag än söker i lägenheten så syns inte leksaken till. Jag ringde igår och pratade med Västerås Djurklinik om läget och förklarade att jag är orolig över att hon kan ha fått i sig den. Hon tyckte jag skulle avvakta med tanke på att Aysha mår så bra.


Såhär ser leksaken ut:


 


Den finns i olika storlekar, men den Aysha hade är i storlek som en tom toalettpappersrulle. Jag har försökt tänka logiskt men oron tar över emellanåt och jag funkar så som människa att sån här ovisshet tär på mig.


Det logiska tänkandet är dock att det borde vara omöjligt att svälja denna leksak hel och jag borde ha hört eller uppmärksammat om hon försökt förvandla sig själv till pelikan och svalt den. Men saken är den att jag tror inte det borde gå att svälja, den borde ha täppt till hela svalget på henne och hon borde ha kvävts. Men sen är det ju Aysha vi pratar om också, därav kan jag inte avfärda att det har hänt.


Det andra logiska tänkandet är att om hon skulle lyckats bita sönder den, vilket också känns väldigt märkligt om hon skulle ha gjort då gummit inte var torrt på något vis och leksaken i sig väldigt kompakt. Men om hon skulle ha bitit sönder den och svalt så skulle det ju ha funnits småbitar någonstans i lägenheten, vilket det inte gör.


Sen känns det som att om hon skulle ha svalt den så borde hon vara mer påverkad kan jag tycka med tanke på dennes storlek och att hon kräks av gräs, hur borde hon då inte kräkas av att ha en sån här i magen kan man ju tycka? Men hon äter med god aptit, är helt som vanligt, sprallig och glad och sköter magen utan problem och som hon ska.


AAAaaaaahhh vad frustrerande det är att inte veta. Fast på kliniken sa dom att det finns de fallen där det inte uppdagats förrän 2-3 veckor senare på hunden att den svalt ett föremål som inte bör vara i magen.


Jag letar ihjäl mig här hemma, försöker klura ut var hon skulle kunna ha gömt den, hon är påhittig min fröken, men nu känns det som att jag har letat överallt så enda alternativet är att den trollat bort sig själv ( vilket är omöjligt såklart ) eller så ligger den i hennes mage och guppar runt. Så nu har min tvättbjörn eventuellt gått över i att bli gummibjörn istället, men jag hoppas och önskar att det inte är så utan att det finns här hemma någonstans bara att jag inte hittar den, men som sagt, har letat lite väl mycket för att kunna känna att det kan vara ett alternativ längre.


Håll tummarna att leksaken dyker upp så jag slipper min oro och att Aysha får slippa den proceduren som det kommer innebära om den ligger i magen. Då är det operation som gäller för den kan inte komma ut någon naturlig väg, den saken är klar.


Annars har vår vecka sett riktigt bra ut på träningsfronten när det kommer till det hon ska göra för sina armbågar. Vi har kört hela veckan och jag är så nöjd! Jag har bestämt mig för att jag kommer låta Aysha dra med sin Nomisele tills jag har råd att köpa en wp sele. Så känns kul att kunna dra lite med henne, nu är det ju inga långpromenader hon får dra utan 5 min + 3 intervall med 1 minut paus emellan och så drar hon bara 10% av sin kroppsvikt. Märks inte ens på henne att hon har något bakom sig =)


Idag regnar det i Eskilstuna, jag längtar så enormt efter sol att jag blir galen snart, så trött på regn och rusk, det kunde väl ändå få vara uppehåll så man slapp regnet litegrann iallafall.


Idag kommer vi inte göra så mkt skulle jag tro. Vill köra pilatesbollen med Aysha, men tycker den har tappat luft så ska försöka få i mer luft i den.


Den här veckan har hennes träning sett ut såhär utöver promenader och annan aktivering då såklart:


Måndag: Dra kedja 5 min x 3 ( grus )  och viktmanschetter framben 15 min


Tisdag: Pilatesboll 1 min x 3 och viktmanschetter bakben 15 min


Onsdag: Dra kedja 5 min x 3 ( gräs ) och viktmanschetter framben 15 min


Torsdag: Viktmanschetter bakben 15 min


Fredag: Dra Kedja 5 min x 3 ( grus )


Så jag är helt klart nöjd över veckans träning på det här planet =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards