Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Camilla - 10 december 2012 17:17

Jaha idag är det måndag igen, helgen hade jag kunnat vara utan, eller kanske inte helgen utan magsjukan som damp ner i brevlådan lördagkväll bara sådär, uääääk säger jag bara. Är det något jag avskyr så är det magsjuka eller vinterkräksjuka, ja allt som innebär att magen inte samarbetar med övriga kroppen =)


Aysha är hel less på mig och tycker nog jag är stans eller vid det här laget är jag nog världens tråkigaste matte skulle jag tro. Ska försöka lägga upp någon form av tränings schema, vill bara få upp motivationen lite mer än vad den ligger på nu minus 1 miljon typ.


Snart är det här året över och när jag tittar tillbaka så inser jag hur mycket jag lärt mig och jag inser hur mycket mer jag vill och behöver lära mig. Jag har ju varit aktiv inom klubben på lite olika plan och det har lärt mig otroligt mycket! Nu har jag ingen aning om hur nästa år kommer bli, men kommer fortsätta arbeta som tidningsredaktör för klubben iallafall och antar att jag kommer fortsätta sköta det jag gjort det här året. När det kommer till att vara kvar i styrelsen är ju inget jag styr över utan det är ju medlemmar som väljer en om de tycker man ska ha en post där.


Stora Sthlm stundar, närmare bestämt denna veckan på söndag. Är inte ett dugg laddad faktiskt, helt skulle jag nog åka dit själv och titta på alla fina amstaffs och hejja på alla. Men eftersom Aysha är anmäld så skulle jag nog bara bli sur på mig själv om jag inte ställde henne, för tänk om det går bra =)


Det som skulle glädja mig något oerhört vore om Aysha fick Excellent, Stora Sthlm är ju Svensk Vinnar utställning och det är 89 amstaffs anmälda, kan ni fatta?? 89 amstaffs?!!! Helt galet många, så jag hoppas det blir en härlig dag med många goa vänner och trevligt sällskap.


Det är för övrigt sjukt mycket snö ute, jag är missnöjd med Hurrta värmetäcke som jag köpte till Aysha förra året men inte hann använda så mycket. Jag kommer enbart använda det täcket om vi ska gå koppelpromenader. Jag letade och fann mitt favorit täcke, det jag köpt för flera år sen på Granngården, det är hur bra som helst! Klart det kommer in lite snö där med, men blir inte alls som med Hurrta täcket.


Jag ska investera i ett par mini skidor, flera som åker med sina amstaffs, men alltså bakom sina amstaffs, hahahahha nu såg jag framför mig att man såg hur man kom åkandes med skidor på både ägare och hund =) Tror Aysha skulle gilla det och så får hon göra av med lite energi också.


Aysha är en hund som man inte kan få trött av mental träning, jag har alltid varit övertygad om att så länge man ser till att trötta ut en hund i huvudet så är den harmonisk och lugn, givetvis behöver den vardaglig motion också. Men med Aysha är det annorlunda, hon behöver få göra sig av med sin bubblande energi hon har i sin lilla kropp =) Därför är sommaren så himla mycket bättre årstid för Aysha, då kan hon simma simma och simma lite till eller göra annat i vattnet som att fiska. Så harmonisk som hon var under sommarperioden kan jag sakna till nu, när jag går med en hund som är som popcorn som precis börjat poppa inne i micron =)



Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards