Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

2013 är här =)

Av Camilla - 1 januari 2013 18:54

Det här året ser jag fram emot, har lite planer gällande mig och Aysha, några utställningar kommer det nog bli, men fokusen kommer ligga på att försöka ta oss ut och tävla Rallylydnad i första hand, men skulle ju vara super kul om vi kan starta i en Lk1 tävling =)


Jag ska fortsätta jobba på att få till en bättre grundlydnad på min tös och jobba på störningsträning så hon kan fokusera när vi är i olika miljöer oavsett vilken vi befinner oss i. Blir att fortsätta att jobba på att kunna ha henne lös utan att hon får för sig att spåra allt som hon sniffar in i sin söta lilla nos.


Aysha är en utmaning på många sätt och vis, så självständig och inte alltid så lättövertalad, men någonstans är jag lite halvrubbad på det viset att jag tycker det är roligt med utmaningar och fart och fläkt. Fast när det är tunggrott önskar man ju inget hellre än att ens hund vore den mest fogligaste och snällaste och aldrig gjorde några hyss =)


Jag hoppas ni alla hade en fin kväll och natt igår och att ni vaknade upp imorse med inte alltför ont i huvudet *ler* Någon dag här ska jag sätta mig ner och planera lite över hur vårt 2013 ska se ut, sen får vi se om det blir så, det vet man ju aldrig =)


Just nu ligger allt vad träning heter nere och har gjort en tid så vill köra igång igen och om vi ska ut och tävla lite detta året är det hög tid att mjukstarta upp all träning.


Ska innerligt försöka vara mer strukturerad det här året när det kommer till hundträningen och inte vara så impulsiv och noll planering. Jag får ju oftast för mig att träna allt på en gång och det blir ju oftast bara en salig soppa i slutändan och så undrar man varför inte träningen går framåt *skratt*


Jag önskar er alla därute ett fint och framgångsrikt 2013, finns så otroligt många duktiga hundägare därute som jag är säker på kommer göra fina karriärer det här året, stort lycka till alles =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards