Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Ny op och matvägran och hjärtesorg

Av Camilla - 18 juni 2013 21:58

Igår fick jag äntligen mitt knä opererat. Har ju haft ont sen jag skadade knät 21 februari. Läkaren sa efteråt när han opererat mig att han förstod att jag haft rejält ont i det med tanke på skadan. Men nu är det fixat och jag har ganska ont, men förhoppningsvis ger det sig om några dagar. Många är precis som vanligt efter en sånhär operation, men sköterskan sa att det beror också på vad man haft för skada som åtgärdats. Hur som har jag svårt att gå men ska försöka röra mig för att hålla igång lederna osv så jag inte blir stel.


Aysha tycker jag är urtrist och blänger mest på mig, så imorgon ska jag försöka ta mig ut till landet och låta henne springa lös lite så kanske hon inte vill sätta ut mig på blocket längre som bortskänkes gratis =)


Aysha matvägrar i vanlig ordning. Husse åkte iväg imorse och hon gör alltid såhär när han åker, brukar ta upp till 3 dagar innan hon äter normalt igen, konstigt kan man tycka eftersom hon är kastrerad och borde vara ett matvrak, men inte Aysha. Jag tror mest det hela beror på att hon får så mkt gottis av husse när han är hemma så hon har liksom is i magen för att se om hon får något annat än sin mat, men matte är ju den där tråkiga som inte pysslar med sånt, så till slut inser hon att hon får fint äta sin mat för att bli mätt och belåten. Hos matte får man jobba för att få gottis och inte bara bli serverad som hon blir av husse =)


Förra måndagen var jag med min fina vän Carro och hennes sambo Peter till veterinären. Det var dags för Diamon ( Tyras bror ) att få vandra vidare efter flera års kamp mot olika problem. Det var dags att släppa taget om honom och låta han slippa allt lidande. Det gör så ont i hjärtat att se Carro så ledsen och jag önskar jag kunde stilla hennes sorg, men går inte, det är en väg och resa man måste ta sig igenom själv, jag stöttar så gott det går, men sorgearbetet måste man alltid kämpa med på egen hand för det ser alltid olika ut från person till person. Men vi som alla har hållt en hund kär och tagit farväl av vår fyrbenta vän vet hur ont det gör och hur stor sorg och saknad som lämnas kvar. Det man får försöka fokusera på är att vi en dag igen kommer att mötas och att vår fyrbenta vän inte längre har ont eller lider i det här livet på jorden utan får gå vidare och ströva fritt på stora ängar och busa hela dagarna istället. Jag beundrar Carro och Peter som tog det här beslutet, jag önskar jag kunde varit lika stark med Tyra och låtit henne gå tidigare än vad jag gjorde. Har fortfarande dåligt samvete över att jag inte kunde släppa taget om henne, jag var för ego helt klart, ville inte låta henne gå förrän det var helt försent. Men nu har Tyra hämtat hem sin bror och jag hoppas dom har härliga dagar tillsammans med mycket bus och bad och lek. Ser fram emot den dag då vi alla möts däruppe igen.


Ta hand om er därute och var rädd om varandra <3

 
 
Maria, Kalix

Maria, Kalix

24 juni 2013 18:20

Hej! Kom in på din blogg av en slump när jag googlade någonting med sjuk och amstaff.
Var bara tvungen att säga att det var så skönt att läsa i din blogg, om ditt sorgearbete med Tyra. Att se att det minsann inte bara är jag som grämer mig. Alla runtikring mig och min sambo resonerar som så "att släpp och gå vidare" - förutom jag själv.
Ville bara säga tack!

MVH
Maria

http://www.historienomakira.blogg.se

Camilla

25 juni 2013 13:04

Hej Maria! Det värmer i hjärtat att det kan hjälpa andra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards