Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Nya tag!

Av Camilla - 4 november 2013 21:05

Jag har så länge känt att Ayshas och mina promenader inte varit så roliga. Jag har flexikoppel och fullt sjå att kolla efter cyklister så dom inte trasslar in sig i kopplet om dom kommer farandes, plus att jag lyssnar på radio jämt pga att jag blivit beroende av radio1 OCH i samma veva kollar jag av Facebook om det hänt något.

Aysha har i sin tur fullt upp med att hinna lukta på så många platser som möjligt och gärna samtidigt och far på så vis fram och tillbaka och är det något högintressant så tvekar hon inte att gå rakt in i mig som att jag inte ens är där, för att hon ska lukta på ett visst ställe.

Ja, man behöver inte vara en Einstein för att förstå att våra promenader är lika med kaos!!!

Egentligen borde jag ju inte erkänna och berätta vilken usel hundägare jag är som gjort såhär, och dessutom haft mage och blivit irriterad på Aysha, fast i ärlighetens namn tror jag hon varit rätt less på mig med. Anledningen till att jag säger som det är, beror på det jag skrev om sociala medier, det tar för mycket plats!! Och detta jag nyss beskrivit är ett praktexempel på hur det påverkar oss, eller iallafall mig negativt och det kommer inget gott ur det.

Vi människor idag är ständigt tillgängliga på ett eller annat sätt, vi har allt som oftast 2 saker igång, Tvn står på samtidigt som man facebookar för att ta ett annat exempel. Jag har tidigare pysslat mycket med mindfulness som betyder medveten närvaro, och det kära vänner, är en bristvara i dagens samhälle.

Jag har gått och mått dåligt över att våra promenader sett ut såhär och varje kväll jag lagt mig tänkt att imorgon då, då ska det minsann se annorlunda ut och så planerar jag i huvet så fint och prydligt. Men så kommer morgondagen och allt blev pannkaka pga att jag ej är närvarande utan hela tiden har fullt upp med massa saker, saker som egentligen kan vänta, och i vissa fall inte ens något jag behöver ägna min tid åt.

Så ikväll hände det :) Jag stoppade fickorna fulla med godis och så gick vi ut. Måste erkänna att jag hade radio1 på i öronen men var ändå närvarande på min uppgift, att jag och Aysha skulle få en bra och fin promenad. Så fort hon tittade på mig, berömde jag och hon fick godis. Detta resulterade i en härlig promenad och 1/3 del av den bestod av att Aysha gick vid min sida :) Det var en dröm!

Tänk vad mycket man kan åstadkomma bara man ser till att vara här och nu och ge varann den tiden. Nu är det banne mig nya tag, nya rutiner ska in i vårt liv, mitt och Ayshas, och det hela ska gå ut på att ha kul ihop OCH samtidigt vara närvarande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards