Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Camilla - 2 juli 2013 21:02

Gillar inte alls att ge Aysha kortison och inte sån här hög dos som hon får men det ger ju effekt så det är huvudsaken. Om 3 dagar ska vi halvera dosen och sen efter 5 dagar ska det bara ges kortison varannan dag så jag längtar dit. Efter Tyra känner jag stor ångest att medicinera överhuvudtaget, men i detta fallet måste vi annars skulle Aysha klia sönder sig.


Igår hoppade jag över duschen och har bestämt mig för att inte duscha henne idag heller, det torkar ut en hel del detta schampo jag använder så vill kolla om vi kan klara oss utan att duscha. Idag, törs knappt uttala mig om det, men idag har utslagen gått tillbaka ytterligare, så har jag tur, snälla snälla snälla, så kan utslagen gått tillbaka helt imorgon.


Hennes öra ser bättre ut, dock blöder det emellanåt inuti örat när hon rivit upp det, men det läker fint ändå, så det är jätte skönt.


Det här nya fodret jag ger Aysha är hon helt galen i, hon är så taggad vid frukost och kvällsmat att ögonen nästan hoppar ur huvudet på henne *skrattar*


Något jag lagt märke till är att hon dricker kopiösa mängder med vatten nu, idag har hon druckit slut på en full vattenskål och fortsatte dricka efter att jag fyllt på, så hoppas det kommer lugna sig lite sen när vi trappar ner dosen, för tror inte det är bra för inre organ och viktiga ämnen som behövs i kroppen att få i sig sånna mängder vatten, då hon kissar ut så mycket av förklarliga skäl. Hon läcker varje dag nu, men det är pga kortisonet, längtar tills vi trappar ner som sagt.


Tänk om det kunde vara så himla underbart att efter denna dos kortisonbehandling så är hon helt återställd, då kommer jag nog gråta av lycka om jag ska vara ärlig.


Imorgon har vi planer att dra ut till landet och tillbringa dagen därute, tänkte försöka träna lite med Aysha, hon måste få göra något, hon deppar ihop hon med av att inget göra. Så imorgon beställer jag fint väder, dock inte för varmt då hon blir så flåsig fort och dricker ännu mer *ler*


Nepp, ut sista svängen nu med fröken och hoppas att natten blir lugn trots ingen kvällsdusch och kortisonet fick hon vid frukost imorse, har försökt dra ut det och gett mitt på dagen annars så det verkligen ska hjälpa nattetid, så hoppas det håller i sig över natten inatt med.


Ta hand om er allihopa därute och hoppas ni har en fin sommar <3

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards