Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Camilla - 6 juli 2013 01:45

Vet inte vad det beror på men vissa nätter går det inte att sova, är så trött och som i en dimma men ingen John Blund. Snacka om att han styrt upp dåligt sommarvick för sig i år!

Fredag var sista dagen på hög dos kortison för Aysha, duschade henne en sväng i torsdags faktiskt. Tycker att hon kliar sig då och då vilket gör mig orolig inför att sänka dosen nu till halva för att efter 5 dagar börja ge varannan dag.

Hon äter bara RC Hypoallergenic, finns ett nytt allergi foder som ska vara det absolut bästa i torrfoderväg men Aysha tycker detta är gott så det får hon stå kvar på.

Allt detta känns ju larvigt på ett sätt, hon har mått alla tiders fram till ngn månad innan hon fyller 3 och då händer detta. Kan ändå inte skaka av mig känslan att det är ngt tillfälligt. Vilket det på sätt och vis är enligt vetten. Hon menar att Aysha är känslig mot tex pollen som det är höga halter av nu, det i kombo med mkt bad utan dusch efteråt i en liten sjö där det ej är det bästa vattnet har utlöst reaktionen. Känns bara som att det nu borde backa och neutraliseras igen men det här med allergi finns tyvärr inga raka vägar att gå.

Att få en hund som har problem med höft el armbågar, pålagringar, då vet man liksom det svart på vitt och får jobba utifrån det. Samma med demodexen, oftast går den att medicinera och behandla så får man det i fas. Men hud och allergier är som en djungel fylld med oro över mkt, ska man hitta bra medicineringsmetod som funkar, ekonomiska biten, klarar man av att uppoffra allt för att göra livet drägligt för allergi hunden.

Många och stora tankar denna fredagnatt.

Aysha dricker fortfarande stora mängder vatten och jag tycker mig kunna märka förändring i hennes beteende, rastlös och lättirriterad, kanske inte så konstigt om en massa klåda ligger och gör sig påmind, el så är det biverkning på kortisonet. Hon klarar nätterna hyffsat bra utan att kissa på sig men de flesta nätterna om jag vaknar tar jag ut henne för att få kissa så hon slipper att det blir olycka inne. Tror jag ska klä på mig och ta ut henne ännu en gång nu så kanske även jag kan somna sen.

Ha en fin och härlig helg och ta hand om varandra <3

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards