Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

1a sprutan

Av Camilla - 27 januari 2014 20:56

Idag fick Aysha sin första spruta av sitt allergi vaccin, gick alla tiders och ingen reaktion på vaccinet, kände mig rätt säker på att hon inte skulle reagera på det heller, men man vet aldrig så därav fick vi vänta innan vi fick åka. Jag passade på att träna lite platsliggning i vårt rum där vi satt och en massa ljud utanför och i rummet brevid fick agera störning utan att dom visste det och Aysha tyckte det var en svår störning i rummet brevid när det kom in en hund där som dessutom någon gullade med *skrattar*


Det är märkligt, jag måste nog försöka gå in mer på djupet när det kommer till mig själv och mitt sätt att vara och agera. För när jag ger Aysha ett kommando kan hon ibland liksom "jaha du sa något men jag har ju fullt upp med det jag gör" och sen är jag satt på ignore tills det hon gör inte längre är lika intressant. Men de gånger jag verkligen säger en sak då ifrågasätter hon det inte, just den sinnesstämningen och sättet jag är på vill jag fånga upp så jag har den med mig i träningen. Det är liksom stor skillnad på mig tydligen när jag säger en sak och en sak *ler* Fast jag har ju börjat nysta i det här redan och jag tror att de gånger hon följer det jag säger är när jag känner i hela mig att det är detta som gäller och det finns liksom inga andra alternativ och då lyder hon ju också =) Måste bara fånga det hela och betinga mig själv med det så jag tar med mig det mer i allt jag gör tillsammans med Aysha.


Hur som, jag passade på att väga Aysha..........hmmm......ja det märks att vi börjat träna igen.....för mycket belöningsgodis och fortsatt fodergiva har nu resulterat i övervikt som inte alls är bra med tanke på hennes armbågars status. Aja baja till mig själv, detta ska jag ta tag i på en gång för Aysha väger nämligen 28.7kg.......i september 2013 vägde hon 24.5kg........inte bra Camilla!!!


Tränade idag i Aha hallen, den är verkligen helt fenomenal att ha och Eva som har hand om hallen är alltid lika trevlig och serviceminded, är så glad och tacksam att Aha hallen finns =)


Hur som så gick träningen skit, skit och lite till skit. Tränade vänstersvängar med snurr på stället, gick sådär, provade rallyträning med skyltar, gick sådär, rally är inte vår grej känner jag. Provade lite läggande under gång, gick sådär, testade lite agility för att vi skulle göra något roligt men vi kunde inte alls befinna oss på samma planet idag så jag la ner det hela till slut. Vi körde dock apport träning, den gick ganska bra och så körde jag lite fjärr för att vi skulle avsluta med något positivt och kul, Aysha gjorde snygga läggande och satt still i sättandet. Efter att jag fick ett infall och lärde henne backa, gör hon ju inget annat i alla moment än just backar så nä trix är inte my coup of tea =) Hur som har jag fått tillbaka en snygg fjärr igen och det är jag så glad över.


Aysha är verkligen en under hund på många sätt och vis, hon är en riktig oslipad diamant och jag hoppas jag kan få henne att glänsa sådär som hon är värd att just glänsa i det hon nu gör =)


När jag tänker tillbaka så kan jag ibland faktiskt inse vilket jobb jag gjort med Aysha, tänk att hon i stort sett levt som en gathund innan hon kom till oss, hon härjade fritt på dagarna och levde ett riktigt hundliv. 2 år senare så är hon ställd några gånger med hyffsade resultat och tävlad i rally och kan numera titulera sig som RLD N Capa Tosta Big Bang =) och är helt klart i momenten för Lydnadsklass 1, det är ju ändå rätt fantastiskt gjort om man ser till vad Aysha är för typ av hund =)


Nu sover mitt vilddjur, ska snart väcka henne för att vi ska gå ut sista rundan, imorgon hoppas jag att vi kommer kunna vara ute mycket, kan gärna hålla sig runt 2-3 minusgrader.


Hoppas ni alla har det bra därute =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards