Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Internationell utställning i Kista

Av Camilla - 20 april 2014 18:04

Hej Hopp, ännu en gång är det på tok för länge sedan jag skrev något, blir liksom inte av att jag skriver, hur som, här kommer en uppdatering från dagens bravad =)


Jag och Aysha drog upp till Stockholm, Kistamässan, imorse. Vi var redan på plats vid 8, fast bedömningen inte skulle starta i ringen förrän kl. 9 och då var det dessutom några raser innan, så American Staffordshire Terrierns tur blev inte förrän vid 10.30 tror jag klockan blev. Fast jag gillar att vara i god tid, då hinner vi installera oss utan stress och jag behöver inte gå genom en fullproppad utställningshall med Aysha i onödan. Även om jag har koll på min hund så är det tyvärr långt ifrån alla som har det, så därför känns det bra att hoppa över ett onödigt moment som en fullproppad hall =)


Jag tog in buren först och sen gick jag ut och hämtade Aysha, rastade henne och tog in henne, sen provsprang vi inne i utställningsringen innan bedömingen skulle köra igång. Hon känns så fin så i fortsättningen behöver jag inte in i ringen och provspringa. Dock är det bra att göra om vår ras kör igång kl. 9, för då är det mer uppvärming för fröken och det är ett måste tycker jag =)


Sen fick Aysha vara i buren, har filt över så hon ska få lugn och ro. Hallen fylldes upp sakta men säkert och så var det dags att köra igång. Mina nerver sitter alltid utanpå, man blir som en annan person nästan för att jag har fullt sjå med att tänka på att andas.


Inte nog med att jag var nervös för min och Ayshas del. Ayshas brorsa, Prince, hade chansen att ta sitt sista cert av 3 idag vilket han även gjorde och tack vare det kan han nu titulera sig som både Svensk Champion och Estnisk Champion, hurraaaaa för fina brorsan!! Grattis till Angelika, Prillans matte och till Maria och Luigi som är uppfödare och som har kennel prefixet, Capa Tosta =)


Sen var det min och Ayshas tur, hon skötte sig fin fint, känner dock att jag behöver lära mig mer denna konst att ställa ut, många tror säkert att det bara är att gå in i ringen och springa några varv med en hund i ett snöre men oj oj oj så fel dom har. Så ska vi fortsätta ställa får minsann jag masa mig iväg på ringträningar.


Vi var 4 stycken tikar i Öppenklassen. Aysha placerade sig på en 2a plats med ett slätt Excellent. Hon gjorde sitt jobb, matte kunde varit bättre.


Kritiken som Aysha fick av domaren Jochen H Eberhardt:


"Typical bitch with good temperament. Over all on the slender side, but this matches with her amount of front. Correct head. Fine and happy movement. Nice temperament"


 

Tack till Angelikas snälla vän som fotat oss på utställningen idag =)


Aysha är en mycket trött hund ikväll, snarkar högt =)


Här kommer lite andra bilder som jag tagit i veckan, visar en av de saker som är Ayshas stora passion i livet =) Gräva sork.


                 

Tycker sista bilden är så fin på min fröken =)



Vad gillar ni min nya headear på bloggen? Jag tycker den är fantastiskt fin! Ett jätte stort TACK till Nina Ruudebrand som har Absoluteamstaff Kennel. Hon överraskade mig med att göra den åt mig bara sådär, så himla rart!


Utställning igen nästa helg, då i Rocklunda, Västerås. Har ingen mer utställning inbokad och kommer nog låta det förbli så ett tag, ska försöka fokusera på lite andra saker =)



Sist men absolut inte minst måste jag ju även gratulera Carola och Lilo som idag tävlade Mästarklass i Rallylydnad och kammade hem 95 poäng och hamnade på 3e plats, wooooow säger jag, jag är helt klart impad! Dessa två är verkligen helt otroliga och mycket goda ambassadörer för rasen och hoppas innerligt att många ser dom som stora förebilder.


Ses och hörs =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards