Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Capa Tosta miniträff med valpmys

Av Camilla - 21 april 2014 20:52

Imorse när klockan ringde så kände jag att jag var helt förvirrad, varför ringde klockan, vilken dag var det, var det morgon eller kväll *skrattar* Sen efter ett tag insåg jag ju att idag var det måndag och dags att styra bilen mot Upplands Väsby i Sthlm och träffa några ur CT-gänget hos Maria som är kennelägaren och få gosa med valparna som på onsdag blir 7 veckor, dom små söta tullisarna     Anledningen till att jag kallar dom för tullisarna är för att temat på namnen är Tulipan namn, otroligt vackra namn fick de 5 små vilddjuren.


Maria hade bakat och bjöd på jättegod fika och för länge sen såg jag ett bakverk på bild som Maria lagt upp på en italiensk kaka, det är salami och hela ägg med skal på i ett bröd och idag fick jag chansen att smaka på brödet som Luigi bakat, Marias man. Det var verkligen jätte gott!!! Dock pillar man bort skalen såklart =)


Att se valpar, att få hålla i en valp, att få klappa deras små lena valpmagar och få dofta in deras härliga lukt i näsan är verkligen något helt speciellt. Valpar är verkligen underbara, fast en sak är säker, det är tur att dom inte behåller dessa små sylvassa valptänder hela livet, AJ AJ AJ vad ont dom gör hahahahaha. Ayshas mamma och även valparnas mamma, Smilla, är en bland dom snällaste Asten jag känner och mött! Hon har lämnat efter sig en trevlig kull hittills, dvs Ayshas, så det ska bli mycket spännande att se vad det blir av med dessa små tullisar =)


Tänk så fantastiskt det är egentligen, för flera år sedan gick jag och köpte en hund, jag anade inte då, kunde inte i min vildaste fantasi ens tänka att i och med det köpet skulle mitt liv förändras på det viset att jag fick inte bara en livskamrat utan även ett helt gäng med härliga goa rara tjejer som också har hund från Maria och Maria själv ingår ju givetvis i denna skara =) Vi har alltid trevligt när vi ses och så himla härligt att få träffas och umgås med fler som delar ens stora intresse. Stort Tack idag brudar, det var så himla trevligt!


 


Aysha fick vänta i bilen under tiden vi var på besök hos Maria och valparna, det gick bra för jag öppnade bakluckan och hade alla rutorna nere så det blåste igenom ordentligt.


När vi var klara hos Maria åkte jag med Carro hem och så åt vi en snabb lunch sen drog vi till skogs där vi båda trivs bäst *ler* Riktiga vänner växer verkligen inte på träd men jag är så himla tacksam över de fina vänner jag har och alla är likadana skogsmullar som mig =)


Jag hade med kameran till Maria och tog en hel drös med foton, så nu blir det bildbomb, varning för extremt söta valpar =)


                             

Kortet ovan är ett kort jag är super nöjd med, tycker det är så otroligt vackert och förmedlar en sådan stark känsla!


 

Smilla gillar dragkamp, så när hennes barn inte är med och kampar så kör hon på själv och drar och drar och draaaar =)


 

Hahahahaha här ovan ser det ut som att Smilla tänker " OPS, kom dom på mig med att ha dragkamp helt själv nu?"


       

Så himla söta, ser ut som båda ler åt varandra <3


                                               


Det var allt för denna gången, hoppas ni alla haft en strålande dag i det härliga vädret!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards