Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

Första spåret sen anlaget

Av Camilla - 2 maj 2014 18:05

Idag har vi spenderat mycket tid ute, sånt älskar både jag och fröken A =) Vi åkte ut till Hanna och ZoeZoe och gick en långpromis på 2h och Aysha hade sitt nomesele och jag midjebältet så stundtals drog hon på bra, så dessa promenader blir mer krävande för henne.


Sen så var det hem och stoppa något i magen och sen ut igen och så la jag 2 spår, ett på ca 100-150 meter som låg i 30 minuter och 1 på ca 400 meter som ska ligga till imorgon. Klockade mig själv faktiskt när jag började lägga det längre spåret och det la jag vid 16.00 och kommer ungefär gå det imorgon vid 8 på morgonen skulle jag gissa efter jobbet. Båda spåren la jag som det vore öppenklass spår, alltså med bloduppehåll och sen även 1 återgång per spår.


Det korta spåret la jag mest för att se om Aysha visste vad hon skulle göra, och det gjorde hon men det var alldeles för flängigt och hetsigt. Hon far fram i spåret som en katapult, men hon tog sig från A till B, och det är ju alltid något =) När jag la det spåret så blåste det en hel del så att själva doften i spåret hade flyttat på sig måste jag ha med i beräkningarna.


Om hon klarar spåret imorgon så kommer det kännas riktigt bra och kommer vara lättare att planera träningen känner jag, då vet jag vad hon är kapabel till och inte. Hon har ju aldrig gått ett spår med så lång liggtid tidigare, eller rättare sagt, Aysha har ju knappt spårat alls såhär, när vi gick anlaget så hade hon spårat 1 gång innan och det var dagen innan anlaget =) Vet att jag provade gå något spår med henne när hon precis kom till mig, men la ner det då jag tyckte hon blev mer tokig på viltet, så nu får vi se hur det utvecklar sig när jag ska börja spåra en del.


Håll tummarna för att Aysha fixar spåret imorgon och för att jag inte helt och hållet glömt bort var jag la det, risken finns =) Har nämligen inte snitslat det. Har bestämt mig för att om hon fixar spåret imorgon, så ska jag lägga en del spår med snitslar så jag även får träna på att läsa Aysha och med hjälp av snitslarna bli mer nogrann själv också när vi spårar. Jag är så nyfiken på hur det ska gå imorgon, kommer uppdatera här för er som är nyfikna med mig =)


 

Mums tyckte Aysha när hon hittade klöven =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards