Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

2 månader med Aysha

Av Camilla - 9 februari 2012 17:37

Ja nu har det gått ca 2 månader sen Aysha anlände hos oss och vad har vi då lyckats åstadkomma under dessa 2 månader ihop? Ja, en sak är säker, Aysha har lyckats styra upp en härligt lång lista på saker hon ansåg vara ytterst viktigt att såhär i lära känna varandra fasen få gjort.


Aysha har visat att hon tycker om att spela tv spel, men har dåligt humör om det inte går som hon vill och då rök spelkontrollen till vårat PS3, därav har hon spelförbud på obestämd tid.


Aysha uppskattar även att zappa på tvn när vi ej är hemma, men måste dykt upp ett tv program som hon inte stod ut med och fimpade då ena fjärrkontrollen till ena tvn och får numera inte tillgång till att egen zappa längre.


Aysha är heminredare ända ut i tandspetsarna vilket hon har stort behov att få utlopp för så hon har flyttat om på en hel del lösa saker i vårat hem, synd bara att våra saker ej tål hennes hantering, men det är ju inte damens fel, om man frågar henne.


Aysha är en sån där pappersförstörare, hon ser dock ingen vits med att hålla isär viktiga papper och mindre viktiga papper, it´s all the same shit in her eyes.


Aysha är mångsidig och kan även förvandlas till pantburksmaskin, men bör upplysas om att de pantflaskor ni väljer att panta hos Aysha erhålles inga kvitton efteråt och de disikerade flaskorna får du fint städa upp själv.


Aysha kan även utöva ninja konst, balanserar så fint uppe på köksbänken när vi ej var hemma och plockade nogrannt ut den största kökskniven ur min kruka jag har där, fylld med olika köksredskap. Men som den sanna ninjan hon är vill hon ha den största kniven som hon då väljer ut, drar upp ur krukan och hoppar ner från bänken, bär fint in i vardagsrummet och vad vet jag, kanske kör lite tricks för att avsluta att tugga sönder själva handtaget på kniven.


Aysha öppnar dörrar, spelar ingen roll om dom går inåt eller utåt, har du inte dörren låst är hon puts väck och iväg på nya upptåg.


Aysha har även en kolossalt bra balansförmåga, på privatlektion då vi var i en inhängnad hage med fårstängsel så sa det bara vips så stod Aysha uppe på staketet och balanserade för att sen göra ett svanhopp och fastna med ena benet och sen hänga där en stund för att sen springa iväg. För er som inte vet är fårstängsel sånna där med STORA hål i, men är det någon som ska lyckas med att fastna i ett sådant, så är Aysha den som kan fixa till det.


Denna dam har alltså lärt mig att hon är en utmaning hela hon och att hon är full av ideer och satyg som jag gärna kallar dom. Hon är otroligt påhittig på gott och ont *skratt*


Men om vi ska ta det ur min synvinkel så håller jag och Aysha på att lära känna varandra fortfarande såklart och vi har långt kvar innan vi kan säga att vi känner varandra, men vi tar det pö om pö och det får ta den tid det tar.


Inkallningen går bättre och bättre, och detta är en tjej som älskar att jobba, kan dock ha lite kort stubin i att ha tålamod att behöva vänta, men vi tränar på.


Aysha kan nu vara hemma ensam utan att slakta hela hemmet, men säg inte att jag sagt att hon slaktar det, för i hennes söta små ögon är hon ju en fenomenal heminredare på alla sätt och vis *skrattar*


Det var en liten uppdatering från oss, och jag måste säga att lyckas jag tygla denna lilla illbatting, ja då törs jag påstå att den dagen kan jag nog kalla mig erfaren hundägare =) Hon är som en vildhingst som är fångad i en liten amstaffs kropp och som egentligen är otämjbar, men jag ger inte upp i första taget *ler*


Lycka är att få springa fritt och fort ska det gå =)


Vackra skapelse <3


   

För er som inte kan tro att Aysha är en riktig illbatting kan jag intyga att denna bild gör henne mer rättvis än alla dom andra där hon vaggar in er i falsk trygghet om att vara ett litet ljus till hund *skratt*


      

  Hon känns som en liten orädd dam, hon är inte bang för att utforska saker på egen hand och ta sig för nya utmaningar =)


     

Min galna lilla hoppetossa <3


 

Aysha blir mer och mer duktig på att söka ögonkontakt, här har Ronnie fångat oss på bild =)


 

Här är vi radarparet, Aysha som är vildare än vildast och jag som förmodligen kommer bli gråhårig innan året är slut pga Ayshas alla härliga upptåg och ideer *skrattar* Men det är det värt! Hon är en underbar hund på alla sätt och vis och sakta, men säkert har hon börjat krypa in i mitt inre mer och mer.

 
 
Pierina, Cilla & Enzo

Pierina, Cilla & Enzo

10 februari 2012 18:22

Visst är dom heeeelt underbara :D
Enzo har åxå blivit tokig på tvdosan så nu har vi bara kanal 6, kanske tyckte han att det var bästa kanalen....

Eftersom han är så duktig att hämta saker och gömma dom i buren så har jag målet nu att lära honom saksök så kanske vi får ha Våra saker ifred :)

Trevlig helg!

http://mixtomax.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards