Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Utan hund

Av Camilla - 20 november 2012 18:44

Aysha är ju som ett plåster på mig i det stora hela, där jag är, där är hon och där vill hon vara. Det är något jag såklart uppskattar oerhört, det är ett fint privilegium att ha en fyrbent vän som så gärna värdesätter ens närvaro och existens.


Aysha är ju en tös med mycket energi och ibland upplever jag att det bara är en tidsfråga innan hon börjar lysa, liksom blir självlysande med tanke på all energi hon tillverkar och gör av med hela tiden. Med det sagt så kan det ibland vara skönt att få en liten Aysha paus, vilket jag har nu när hon är med husse. Fast det är rätt lustigt hur man fungerar, på samma gång som det är lite skönt att kunna pusta ut och inte ha en liten Aysha som håller stenkoll på varje steg man tar och kommer frågandes och undrar om vi inte ska göra något kul ihop *ler* Men ändå saknar jag henne så otroligt mycket och vill ha hem henne igen. Nu är hon ju med husse av en anledning, det fungerade inte praktiskt att hon var hemma dessa dagar så då får man lösa det till det bästa för Aysha.


Något jag ser tydligt hos Aysha är att själva flockkänslan är viktig för henne, när husse ska åka ogillar hon det och när vi liksom på något vis splittrar vår lilla flock visar hon tydligt att hon vill hålla ihop den.


Om allt går som jag vill så hämtar jag hem henne imorgon igen och då är allt som det ska vara igen, eller nä, jag kommer ha ett helvete *skrattar* Närå inte så farligt, men tiden med husse har en tendens att bygga ännu mer energi hos damen så jag har lite att bita i när hon kommer hem igen. Fast det ordnar jag upp på torsdagen för på fredag vill jag att hon är i balans. Eller klart jag vill ha henne i balans hela tiden och det är hon ju, men hon får sånna energi toppar, ja man måste liksom leva med Aysha för att förstå det där tror jag, eller känna henne =)


På fredag är det tränings träff i Sthlm med Ayshas uppfödare, så kul att hon anordnat det. Jag uppskattar verkligen att Ayshas uppfödare vill träna hund. Och så ska jag få träffa Carro igen, hon som har Tyras bror, Diamon och sen alien Blenda som är en staff. Önskar så att Carro bodde mer nära mig, en sån störtskön tjej och en kämpe utan dess like, en tjej jag beundrar på många sätt och ser upp till.


I helgen kommer jag även sitta som på nålar, Tyras syster Lilo, drar till Amstedam på vinnar uställning med sin ägare Carola. Jag önskar jag vore med, det är något speciellt med dessa större utställningarna. Hoppas jag någon gång i livet kommer iväg på något sånt igen. Hejjar givetvis även på Cicci som innehar Bootcamp Kennel som kommer åka ner dit och delta. Så tummarna kommer hållas hårt för Sverige i helgen, hejja hejja hejja tjejer!!!!


Här kommer lite bilder från när vi var på landet förra veckan och Aysha sysselsatte sig med sin älsklingshobby, gräva sork =)


       

När Aysha jagar fäller hon ALLTID fram öronen på det här viset, mattes hjärta =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards