Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

5 dagen nu..

Av Camilla - 17 maj 2012 09:20

Idag är vi inne på 5 dagen som Aysha har ont, hon har sovit dåligt inatt gumsan och jag önskar jag kunde hjälpa henne! Kan inte den där förbaskade hinnan eller skalet som brukar komma över pulpan innan själva klon kommer ut, vara på plats nu? Jag är livrädd att hon ska få någon infektion i det där, får ju inte tvätta det ordentligt men jag gör så gott det går och som jag får. Hon äter ju antibiotika så det ska väl förhoppningsvis hindra en infektion.


Nu borde man kunna träna och hålla på en massa, men saken är den att Aysha vill inte, tror inte hon orkar. Ger henne torrfoder för stunden för att hon blir ju hård i magen av färskfodret och nu när hon inte får röra sig ordentligt vill jag inte att hon ska bli förstoppad, så då får hon torrisar och det i en aktiveringskub så hon får jobba litegrann.


Imorgon ska vi tillbaka till Västerås för att kolla hur utvecklingen går med klon, eller rättare sagt pulpan och jag hoppas dom säger något mirakulöst *skratt* och då i positiv mening =)


Idag ska jag försöka vara ute lite med henne, har inte velat härja så mkt med henne eftersom hon verkar så trött. Igår fick hon maten i aktiveringskuben, hon tuggade lite ben och sen åkte vi lite bil så hon fick titta på lite andra saker, efter det sov hon som en klubbad säl i 4 timmar!! Tro mig, känner man Aysha så inser man att det inte alls är hennes riktiga jag.


Näpp, ska försöka lägga ny omläggning på tassen nu, fy vad hon avskyr det, men klandrar henne inte, har man ont vill man ju knappast att någon ska vara där och peta i det.


Hoppas ni får en strålande dag allihopa! Mina tankar finns någonstans i Europa, vet inte hur långt dom kommit, men dom reste med bil igår för att ta sig till Österrike och till Salzburg för där går WDS av stapeln imorgon. Det är Carola med Lilo och Camilla med Chili som ska vara med och sen är det fler från Sverige som åker vilket är jätte kul, men jag är ju lite partisk och hejjar lite extra på "mina" tjejjer =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards