Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Camilla - 11 maj 2012 20:23

Är så trött att mina ögon går i kors, ska snart gå och sova, jösses vad skönt det ska bli =) Var iväg i eftermiddags och träffade Carola och tränade lite med Aysha. Hon filmade lite och så coachade hon mig och visst är det bra när man kan ses och träna och ge varandra feedback?? Tycker man utvecklas själv och i sin träning när man får feedback av andra.


Jag måste ut mer och träna i olika miljöer och på klubbar, när Aysha är mer van vid det kommer nog vår träning flyta på bättre och när jag hittat en bra balans i träningen i hur jag ska försöka forma hennes enorma energidepå =)


Jag brukar vara rätt hård mot mig själv och tycka att jag inget kan, men när jag sen ser till hur jag och Aysha utvecklas och gör framsteg så inser jag ju att något måste jag göra rätt eftersom vi ändå är där vi är =)


Här kommer en filmsnutt från idag när vi går lite fot =)


http://www.youtube.com/watch?v=JTHD-7vzLnM&list=UUQMhz7x38sYJanQQSk8sR6g&index=1&feature=plcp


     

Hahaha kolla in grodgapet på Aysha =)


Nä nu ska jag gå ut sista vändan och sen blir det sängen, åh sssooovvvaaaa =)


Jo förresten, det jag känner suget efter är att komma igång mer strukturerat med träningen, så jäkla kul!!

Av Camilla - 11 maj 2012 12:27

Igår kände jag ett stort behov att få vara ute med Aysha så vi gick upp tidigt och var på landet redan kl 9. Aysha blir lika glad varje gång vi åker ut dit, börjar gny redan innan när hon inser var vi är påväg *ler*


Solen sken och det var riktigt varmt i luften, hade kollat av vädret som sa att kl 14 skulle det börja regna så ville passa på att vara ute. Vi styrde kosan till skogs och ner till ena åkern där det var massa ris som skulle släpas bort från åkern. Jag satte fast Aysha i ett träd med linan och då började jag släpa ris. Nu kanske man kan tycka att det är väl fint av Aysha att vilja hjälpa till och bjuda på fin fint teamwork, men hennes teamwork uppskattades inte riktigt igår från min sida.


Jag släpade ris efter ris och la det på hög i skogen, efter en stund så upptäcker jag att riset liksom flyttat sig tillbaka ner på åkern, då är det min lilla hjälpreda som blir helt taggad på att det släpas ris så hon också vill rycka och slita i riset, men åt fel håll *skratt*


När hon inte släpade ris åt fel håll så låg hon precis där jag skulle gå och ville passa på att naffsa lite i riset jag släpade. Hon är för rar lilla Aysha, men när det kommer till sånna sysslor står jag gärna över hennes ambitioner att hjälpa till *ler*


Vi var ute i sammalagt 3 timmar, var så himla skönt! Och när vi kom hem från landet så var Aysha slut resten av eftermiddagen/kvällen så måste tagit hårt på henne att ha varit arbetsledare åt mig =)


Aysha är en sån fin hund, är så glad att jag har henne!


På söndag är det mh för vår del, jag är förväntansfull och lite nervös faktiskt, men tror att jag vet hur Aysha kommer reagera, så ska bli intressant att se hur det matchar med hur verkligheten kommer se ut. Kan skriva ner lite senare ikväll hur jag tror hennes mh ser ut, är ju kul att ha det nedskrivet och sen kunna jämföra med hur det egentligen blev =) Nu har jag bara kännt Aysha i 6 månader, och det är egentligen ingenting tycker jag men ja, vi får se helt enkelt hur pass väl jag tror mig känna min egen hund.


Hoppas ni alla har en underbar dag därute! Jag känner mig lite trötter eftersom jag jobbat inatt och redan är uppe, men blir att lägga sig tidigt ikväll istället =) Hörs senare mina raringar!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards