Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Camilla - 13 juli 2012 20:16

Vi började vår dag med 2h morgonpromenad, måste ställa klockan och gå upp tidigare när det väntas lite varmare dagar för Aysha är ganska värmekänslig måste jag säga. Idag gick vi lite i senaste laget, men det fick funka.


Sen åkte vi ut till landet och så fick damen vila lite tills vi körde igång med Rallylydnadsträning. Jag körde först på prov litegrann och trodde först inte att det skulle gå alls, men istället gick hon som en klocka, trots störning av andra människor och en tax! Jag fick blodad tand och tränade rätt långa kedjor och hon gick så himla fiiiint!!! Nu belönades hon med godis väldigt ofta, efter varje sak hon gjorde faktiskt, men eftersom hon fixade kedjorna ville jag belöna det. För som sagt, sist vi tränade förstod hon inte ens vad sitt var....


Vi hann träna på en stund när jag kom på att jag ville filma, tänkte för mig själv att nu är hon säkert för trött för att det skulle bli sådär fint på filmen också, men jag måste säga att jag tyckte hon gick bra på filmen med som ni får se nedan. Dock måste jag skärpa mig med var jag befinner mig och mina fötter och vad jag säger, när jag vill att hon ska gå bakom mig och komma fram i fot, lyckas jag ibland säga fot och det blir ju helt fel vilket man även ser på filmen vid ett tillfälle. Jag är supernöjd med min tjej efter dagens träning!!


Vi tränade lite utställningsträning också och jag måste säga att hon börjar få fin stadga nu, sen behöver vi träna bland andra hundar och mer störning, men jag är så glad att hon har stadga nu så jag kan flytta på hennes ben utan att hon ändrar benen själv =)


Imorgon är det MH för oss i Skövde, kommer bli en lååång dag, och jag hoppas innerligt att allt kommer gå vägen, jag i ett nötskal att vara nervös och orolig, var det med Tyra också, så jag är nog rätt glad när det är över och förbi =)


Här kommer filmsnutten från dagens träning i Rally:


http://www.youtube.com/watch?v=N6KA6cKzqUU&list=UUQMhz7x38sYJanQQSk8sR6g&index=1&feature=plcp




Detta klipp är från Öland då hon badade min lilla säl =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards