Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Camilla - 1 mars 2010 17:35

Kan tänka mig att om en hund kunde tänka i dom banorna så skulle nog Tyra tänkt så idag. Jag har haft oturen att ett migränanfall knackat på och bjudit sig in helt ovälkommen. Så jag har mest legat hela dagen och Tyra tycker det är tråkigt. Men ute går det ju inte att vara ändå, helt sjukt vilket väder.


Strömsholm ringde på eftermiddagen. Veterinären meddelade att de hittat en hel drös med streptokocker i Tyras urin. Veterinärens teori är att hon haft det här sen vi var inne i November och att det pencillinet inte tog bort det och det fortsatte att växa till sig. Om Tyra har gått med det så länge så kan det vara orsaken till att hon började kräkas och må så dåligt, men återigen, inget veterinären kan säga är säkert *suckar* Hur som helst så ska Tyra äta antibiotika i 10 dagar. En vecka efter avslutad kur ska urinprov lämnas in för att kolla så det inte är några bakterier kvar. Ursch, jag får ont i magen när jag tänker på att Tyra kanske har gått med det här sen i november, stackarn måste ju haft/ha ont.


Jag kände en rätt stor hopplöshet inför att få i Tyra tabletterna i 10 dagar. Hon får ju bara äta sitt foder. Men jag tog blöt mat och knådade till en boll med tabletten i och det svalde hon utan att blinka =) Hoppas det fortsätter så.


Nej, ska inte utmana huvet med att sitta här så det får för sig att köra igång igen. Ha det så bra som ni kan ha i denna snöstorm =)

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards