Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Camilla - 6 mars 2010 13:31

Nu har jag bestämt att det får vara nog på sjukfronten. Tyra mår mycket bättre och det glädjer mig =) Nu är det tydligen min tur att ha kennelhosta *skrattar* Nä, ingen kennelhosta men hög feber och en kropp som en förtorkad mumie =) Men det är över snart, nästan så jag känner hur frisk jag blir ju mer jag skriver *önska* =)


Idag ställs en hel dös CapaTostare ut i Sollentuna, jag hoppas att det går lysande för dom allihopa, jag och Tyra håller tassar och tummar och tår =)


Det är stiltje här hemma just nu, men så fort febern är mer hanterbar ska vi nog få fart på träningen igen. Jag var ute på landet en sväng i torsdags och tog en massa kort. Tyra fick vara lös, men fick inte rejsa som hon brukar, eftersom hon är ordinerad vila i några dagar framöver. Tyra hade inte något emot det, utan strosade runt och kollade läget =)


Det är ett Lo djur som stryker runt ute hos mina föräldrar. Känns rätt maffigt tycker jag när man ser spåren i snön. Det är ingen liten bondkatt vi pratar om här inte. Så stora tassar den har *wow* Stackars lilla haren om den tycks ha varit sugen på *ler* Fast det är ju en otroligt smart katta iallafall. Det här hjorthänget som jag och Tyra brukar gå förbi, där har Loet hoppat rätt upp och över, om man ska gå efter spåren i snön. Sen har den smaskat på hjort. Klok katta som hoppar in i ett hägn som är till för jakt *skrattar* Men tror inte ägarna uppskattar att den rev 20 hjortar. Nu ska den ju givetvis skjutas denna stackars Lo, för inte får den ju jaga djur som människan ska jaga, då får den allt bli jagad själv   


Hade varit en upplevelse att få beskåda detta stora vackra vilda djur. Jag tycker att människan blir alldeles för hysterisk när det kommer till våra existerande vilda djur. Det ska jagas varg och Lo djur för dom är ju ett sånt stort hot sägs det, men jaja, jag har då aldrig blivit hotad av något, men allt är ju relativt såklart. Jag har stor medkänsla för samerna och deras renstammar, men tycker att människan måste någonstans stanna upp och inse att vi kan inte styra allt och utrota allt som vi upplever som hot.


Jahapp ett litet sidospår det där. Dags för lite kort då =) Ha en trevlig dag alles, dags för min del att tampas med febern och styra upp några alvedon =) Over and out.


    Tyra verkar sugen =)   Ett i mängden av Tyras partytrix, lipa *skrattar*   Åh vad hon bra gärna vill sluka denna goda goda torrfoderkula =)   Tränar ligg med huvudet i golvet =)   Tyras revben syns inte lika tydligt längre, så skönt =)   Tyra tycker att hon ska hälsa på hos min mormor =)   Tyra står och lyssnar om min mormor verkar vara hemma =)   Mamma sa häromdagen att hon tycker Tyras huvud har blivit större, det kanske stämmer, jag ser henne hela tiden så jag märker ingen skillnad =)     Tänk om det kan finnas något ätbart härunder?   Så mkt snö!   Skaka lite på sig =)   Såhär ser Tyras matskål ut för jämnan nu, helt tom och fort går det.

Trött tjej, jobbigt att vara sjuker     

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards