Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Camilla - 6 december 2011 20:43

Tycker att Aysha är duktig som bara varit hos oss i 1.5 vecka och redan bjuder på sånt fint beteende! I eftermiddags körde vi lite klicker träning igen och jag kunde inte hålla mig den här gången heller, så typiskt mig! Jag hade ju satt upp lite små mål för den här veckan, men ändå bröt jag det, eller nä jag la till lite, som att börja försöka klicka in fot position men på vääääldigt enkel nivå, dvs helt från start. Fast måste ge mig själv lite beröm också som ändå håller mig till att ha tränat inkallning idag och sitt och ligg, men sen vips så höll vi även på med fotpositionen *skratt* Märks att Aysha tycker om att jobba vilket glädjer mig enormt mycket!




Träna lite sitt =)


Träna lite ligg =)


Och vips så höll vi på med lite fotposition också ;)


Avslutade med ligg och sitt igen, gillar att Aysha sätter sig bakåt och inte rör bakbenen, bra Aysha!
   
   
  

Av Camilla - 6 december 2011 14:26

I förmiddags åkte vi ut på vischan och träffade Hanna och ZoeZoe och var ute i 1.5 h, så fint med allt det vita, men önskar att det kunde komma lite mer. ZoeZoe och Aysha kom bra överens och for runt som vett villingar överallt. Så kul att se hundar busa runt och se deras samspel.


Något jag däremot undrar över är det här med amstaffs och leriga diken, det är precis som diket skriiiker på hunden om den är amstaff att kom ner och gosa med mig snälla rara diket, säger diket.


Och eftersom Aysha är en amstaff så gjorde hon som diket sa och den här gången var det lerigare än lerigast och vips hade Aysha inga vita ben längre utan 4 kolsvarta. Nu längtar jag tills det frusit på ordentligt så diket inte kan ropa på Aysha något mer, för så roligt är det inte med en lerinpackad vovve *ler*


Hanna var så himla snäll och hade med sig ett fint täcke till Aysha, tusen tack snälla Hanna för det!


När promenaden var förbi så fick jag fint åka och köpa schampo och sen hem och in med en riktigt butter Aysha i duschen, fy och blä tycker hon om att duscha, hon står så snällt still när hon väl blir schamponerad och duschad, men fy vad det är trist enligt damen. Passade på att göra rent Ayshas öron också men där gick hennes gräns i att vara samarbetsvillig, nä du matte, vill du grejja med mina öron får du banne mig klara en brottninsmatch sa Aysha *skratt* Efteråt när geggat hade sprutats in så tyckte däremot Aysha att det var riktigt skönt när jag masserade och torkade ur öronen, hon stod och bugade medans jag gnodde i örat och bara njöt *ler*


Tror ni jag har en trött tjej här hemma nu? Bus i 1,5 h och sen massa skönhetsvård, hon sover som en stock. I eftermiddag eller det är ju iof det redan nu, men senare i eftermiddag blir det klicker igen. Behöver jag säga att det är kul med hund igen? *ler stort*


 

Aysha på språng =)


 

2 lyckliga hundar på ingång, snacka om att jag och Hanna hade fullt sjå att akta våra knäskålar *skratt*


 

ZoeZoe på g, en sån himla fin tik det här!!


 

Raringen när hon fortfarande hade rena ben =)


 

Vad jag skratta när jag tittade på det här kortet, ingen av hundarna har tassarna i backen =)


 

ZoeZoe viskar hemlisar i Ayshas öra =)


 

Så fina!


 

Tjejerna sprang lååååångt bort från oss, men var snart tillbaka med dunder och brak =)


 

Fina Aysha, är så glad att du kommit till oss!


 

Två söta rumpor =)

Av Camilla - 6 december 2011 09:12

Vet inte om det här är den allra första snö Aysha ser, men en sak är säker och det är att hon gillar det vita som ligger på backen. Hon verkar inte alls vara frusen av sig denna tjej och det var en riktig fröjd att komma ut imorse och se henne möta det vita täcket som låg på marken.


Aysha nosade grundligt och såg först lite fundersam ut tills hon tog en skopa i munnen och gjorde några glädje skutt för att på vissa ställen stå och hoppa på stället *skratt*


Ett kul sätt att börja morgonen på måste jag säga! Nu kan jag nästan hoppas på att det kommer lite mer snö så jag får chansen att se henne röja loss, det skulle vara så roligt!


Idag står det hund dejt på schemat, återkommer ikväll om hur vår dag varit. Tills dess önskar jag er en riktig bra dag!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards