Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Fortfarande helt slut....

Av Camilla - 24 juli 2012 18:57

Så var Amstaff Specialen och Rallylydnads KMet förbi för denna gång och jag är fortfarande helt slut efter den här helgen. Låg med migrän hela dagen igår och har haft huvudvärk idag med, men nu börjar den ge sig äntligen. Inte så konstigt att jag får huvudvärk med tanke på alla spänningar jag haft inför årets händelse som gick av stapeln i helgen =)


Så hur gick det? Ja i lördags var vi i Köping och ställde och där fick Aysha ett VG och kom 4a i sin klass, kritiken var apdålig ärligt talat och inget jag höll med om, kändes inte som han såg Aysha när han dömde henne faktiskt. I söndags var det Amstaff Special och Aysha kom 3a i sin klass med HP. I och med att hon fick HP ( hederspris ) fick hon även tävla i Bästa Tik klassen, men där blev hon oplacerad. Vi tävlade även med i uppfödargrupp och av 3 grupper kom Capa Tosta 2a.


Rallylydnaden är inget jag vill orda om så mycket egentligen, men kan ju säga att den gick fullkomligt åt pipsvängen och slutade med att jag gick gråtandes av banan, jag bröt tävlingen helt enkelt. Anledningen till att jag började grina var för att jag varit så nervös inför detta och så taggad och när vi väl kom in på banan så insåg jag att det var skyltar som jag och Aysha skulle fixa, men istället blev det total fiasko. Orsaken till det var att det gick en person med en hund i publiken som gjorde utfall mot dom andra hundarna och trots att folk i publiken bad personen att gå undan med hunden höll hon sig kvar runt tävlingsbanan vilket gjorde att Aysha fokuserade helt på hunden som gjorde utfall och då valde jag att bryta.


Domarens ord på vår tävlingslapp löd: Matte jobbar jättebra och håller tålamodet. En Eloge!


Kändes bra i hjärtat och det var plåster på såren att läsa hennes kommentar faktiskt. Ursch vad synd och tråkigt det är när människor inte kan visa hänsyn till andra, men det är bara att ta nya tag och sikta på nästa tävling, när den blir vet jag inte riktigt ännu, men någon gång under hösten iallafall.


Orkar inte skriva mer idag, så återkommer en annan dag.


  

Jag och Aysha på vår 3e utställning tillsammans någonsin =) Tänk vad vi utvecklats båda två sen sista november då hon kom till oss =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards