Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Ibland undrar man....

Av Camilla - 3 mars 2010 09:14

Ja, ibland undrar jag vad jag gjort för ont i mitt tidigare liv eller i detta för att kunna ha så mycket otur som jag har.


Tyras hosta blev sämre under natten, hosta och spydde, hosta och spydde, men det kom inte upp så mycket, mest slem. Ringde Strömsholm, och dom vill inte ha dit henne för det är ju kennelhosta hon har.


Jag sa att det är ju något hon måste fått när hon var inlagd men det är inget Strömsholm vill kännas vid utan sannolikheten att hon gått ute där en annan hund gått 5 minuter tidigare och hostat och att Tyra nosat där är större, yeah right!!!


Hur som helst så tempade jag henne imorse, hon hade 38.8, det är högt för Tyra och hon tyckte inte att vi behövde gå ut för att morgonkissa utan ligga ner och sova kändes bättre, men vi gick ut en kort sväng ändå.


Eftersom Tyra redan är så nedsatt pga allt det här andra så bedömmer Strömsholm att Tyra behöver tillsyn hela tiden de närmsta dagarna. Dom sa att om tempen ligger kvar så högt inom nån timme så måste hon komma in ändå, fast dom helst inte vill ha henne där. Som om jag ville att hon skulle behöva var där *Morr* Jo, för om tempen fortfarande är så hög så är sannolikheten att hon utvecklar lunginflammation och det kan gå fort och gör hon det måste hon bli inlagd sa dom för att det kan gå illa annars. Nähä, är det sant?! Nä, känner att jag är ironisk nu, men hallå, nu får det faktiskt vara nog på dessa hysterier och skit som händer min lilla Tyra.


Dags att ta tempen nu, återkommer väl inom en väldigt snar framtid om hur det går *suckar* Håll tummarna är ni snälla. =)

 
 
Åsa

Åsa

3 mars 2010 11:00

Men herre gu! Tar det ALDRIG slut för er där hemma med allt sk*t :( Stackars er...
Hoppas det vänder sanrt...
Så nu håller vi här hemma alla våra tummar och tassar för er.
Sänder över en JÄTTE varm & stor KRAM till er..
Kram kram

Peppar peppar... så har Nova & Cindi varit helt friska :)

Mvh Åsa Nova & Cindi

http://peppecindi.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards