Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

CapaTosta gör det igen =)

Av Camilla - 8 mars 2010 08:41

Jag har snott resultatet från Marias hemsida    Hoppas det inte gjorde något   

Best in Show-avelsgrupp

Best in Show 2 - Uppfödargrupp CAPA TOSTA KENNEL

" En mycket enhetlig grupp med fin könsprägel. Mycket rastypiska hundar av genomgående utmärkt typ. Fina rasdetaljer. Någon öronställning bör observeras. Sammantaget en mkt tilltalande grupp i fin kondition".
Domare Dan Eriksson


Bästa tik
2 Such Capa Tosta Pretty In Pink (klassvinanre,CK) (Tyras halvsyrra Smilla )
4 Capa Tosta Lupetta (klassvinnare, CK) (Tyras helsyrra Lilo )

Bästa hane
2. Capa Tosta Guappo Justo CK (Tyras helbrorsa Diamon )
3 Capa Tosta Luckie Brown (klassvinnare, CK) ( Tyras halvbrorsa Leon )


Vill ni se dessa hundar är ni välkomna in på www.capatosta.se


Fast jag inte själv är så intresserad av att ställa ut så tycker jag ju det är kul att gå på utställning och jag blir så hiskeligt glad när jag får höra hur bra det gått för syskonen och Maria och Luigis kennel Capatosta   


Nu börjar för övrigt allt lugna sig. Tyra var helt och hållet hostfri igår och inatt så det känns underbart. Hon har 4 dagar kvar på sin antibiotikakur och sen vänta 7 dagar för att lämna in urinprov för att se att alla hemska bakterier är borta nu.

Jag ska ta och boka tid för röntgen igen och hoppas på bättre lycka den här gången. Vill ju veta hur hennes höfter och armbågar ser ut.


Nu ska ni få höra något, det här trodde jag aldrig jag skulle säga men jag har börjat tycka att agility verkar roligt. Carola, Lilos matte, hon har ju hållt på en hel del med agility och efter att vi pratat så har jag kännt att jag tror det är en aktivitet som skulle passa Tyra ganska bra. Men jag ska suga på den karamellen ett tag till *skrattar*


Jag har tänkt återuppta träningen lite smått igen med Tyra. Något jag tror hon blir utomsig av lycka, för hon gillar ju att träna. Hoppas vi kan komma igång ordentligt nu och att hon avverkat all sjukdom i hela sitt liv nu och att hon kommer vara frisk resten av livet. =)


Ha en bra dag allihopa och stort grattis igen Capatosta gänget!!!

 
 
Carola

Carola

8 mars 2010 14:20

Agility är kul!
Förra helgen när vintern kändes oändligt lång, så tog jag fram platta tunneln. Försökte förankra den så gott det gick i snön..
Satte Lilo framför och sa "genom" (vårat kommando) och hon tvekade inte en sekund utan sprang direkt igenom i fullfart. Amstaffar är underbara!!

http://lilotuff.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards