Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Exakt ett år sen

Av Camilla - 17 mars 2010 20:59

Idag är det exakt ett år sen jag träffade Tyra för första gången. Jag minns det så väl bara för att Maria, Tyras uppfödare, gav mig den absolut bästa 30 års present man kan önska sig =) Jag är en väldigt öppen människa och kan verka otroligt oblyg, men ibland är det som att jag får kortslutning och då blir jag jätte blyg. Det här var en sådan dag. Jag var supernervös, för man vill ju göra ett gott intryck. Och jag kan ju verkligen vara som bara jag kan vara *skrattar* Sprallig och kläcka ur mig både det ena och det andra och känner man mig inte kanske mina icke genomtänkta kommentarer kan uppfattas som att jag är totalt rubbad i huvet. Det bästa i kråksången är ju att jag aldrig utgett mig för att vara något annat än rubbad *skrattar* Dom som känner mig väl, vet att jag är en mästare på att även lyckas prata baklänges och säga ord på ett sätt så det låter allt annat än just det ordet jag tänkt mig *ler*


Nä skämt å sido, man vill ju inte skrämma slag på nya människor man möter så jag gjorde mitt bästa och något rätt måste jag ju ha gjort för sen hörde jag dom magiska orden: Tyra är min om jag vill ha henne. Tror ni jag skrek hysteriska glädjetjut inombords? =)


Jag minns det som att det vore igår, när jag satt där inne i valphagen och alla valparna kröp omkring och jag höll mitt vita lilla knyte i handen, för så var det verkligen. Man kunde ha Tyra i ena handen. Jag var såld tusen gånger om och är fortfarande =) Hon är verkligen mitt allt!


Tyra mår för övrigt bra. Nu kanske det här är en lustig slump, men jag tycker att Tyra har vuxit massor sen hon började äta ordentligt. Jag tycker hon har börjat få mer kropp och nu ser till och med jag att det hänt något med hennes söta lilla huvud. Jag fick svar från Strömsholm att Tyras bukspottskörtelprover var fina, så jag blir inte klok på vad det var som gjorde Tyra så fruktansvärt dålig. Jag ska lämna in urinprov från Tyra i dagarna så dom kan kolla att alla bakterier verkligen är borta nu. Vet inte om jag skrev det tidigare i bloggen, men drar det igen.


Jag frågade veterinären om hon trodde att Tyras insjuknande kunde bero på alla dessa bakterier hon hade i urinen? Hon sa att det mkt väl kunde vara så och hon trodde även att Tyra förmodligen inte blivit botad av antibiotikan i november då hon var inne och dom upptäckte urinvägsinfektionen då. Så då har skruttan gått med det ända tills hon blev så dålig. Det konstiga är att jag inte märkt att hon kissat mer eller något alls som skulle kunna visa att hon hade urinvägsinfektion, märkligt.


Men min teori kring Tyras tillstånd är ändå att hon hade någon form av inflammation i mage eller tarm eller båda, och att det gått tillbaka tack vare att hon äter skonsam kost och enbart den kosten. Jag kommer ha kvar Tyra på det här fodret, men det är ju sjukt dyrt. En säck på 14 kg kostar nästan 900kr!! Det är ju så man blir mörkrädd. Men mår min skrutta bra på det här fodret så ska hon äta det.


Jag var uppe på hundklubben i söndags och grillade. Jag tog kort och dom slänger jag upp imorgon. Tyra fick tyvärr inte vara med pga karensen kring kennelhostan, men det var trevligt att träffa alla igen. Lena och Fido var där också, åh var inte igår jag träffade goa Lena =) Hon är nog en bland dom trevligaste och snällaste människorna jag stött på. Stor kram till dig Lena! =)


Nu är våren varmt välkommen och snälla, snälla solen ta bort all snö nu =)


Hoppas ni alla mår bra och att era fyrfotade vänner också gör det! Kramar från mig och Tyra!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards