Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Stiltje just nu....

Av Camilla - 26 mars 2010 23:08

Som ni kanske har märkt så har det varit dåligt med mitt uppdaterande av bloggen den senaste tiden. Carola har ju gått och gjort en sån fin hemsida till Tuff och Lilo ( Lilo är tyras syster ). Jag har länge funderat på att göra en hemsida till Tyra och mig, men jag är så extremt oteknisk. Men nu har Carola nästintill lovat att jag skulle klara det *skrattar* Så min tanke är att jag ska försöka mig på det när jag får tid. Men bloggen kommer givetvis att kvarstå och uppdateras, men roligt med en hemsida där man kan lägga upp kurser och förhoppningsvis tävlingsresultat i framtiden.


Händer inte så mkt här på hemmafronten. Jag har ju tagit tjänstledigt från mitt jobb och jobbar nu som personlig assistent åt en multihandikappad kille. Mitt arbete tar mkt energi just nu, spelar ingen roll hur professionell jag än försöker vara, han finns i mina tankar utanför arbetet ändå just nu. Han är en tapper kämpe, det ska gudarna veta! Han har det jobbigt just nu, så den tiden jag inte jobbar så laddar jag batterierna, men får inte så mkt vettigt gjort.


Måste erkänna att jag tappat lite motivationen att träna just nu. Känns som att det varit så mkt annat kring Tyra under så lång tid. Och nu har hon börjat tycka att torrfodret inte alls är lika gott längre, så då är det inte lika lätt att belöna med det heller. Man kan använda sig av leksak i mångt och mycket som belöning, men ibland behövs även godisbelöning, för mig iallafall och så som  jag tränar. Och tro mig, Tyra blir inte så motiverad när hon inser vad som används som belöning. Ibland spottar hon ut det till och med *ler* Tyra i ett nötskal.


Jag har lämnat in urinprov för analys, så det verkligen säkerställs att Tyras urininfektion är ett minne blott. På söndag har det gått 3 veckor sen Tyra visade tecken på symptom sista gången för kennelhostan. Så då kan man börja bli normal igen *skrattar* Jag och Tyra ska gå fortsättningskurs på den vi gått nu, eller gått och gått, jag har närvarat, men Tyra har ju missat mer än halva tyvärr. Och det har ju inte blivit så mkt träning hemma heller, men ska ta mig i kragen och försöka komma igång.


Vet inte om jag skrivit det tidigare, men Tyras svar på bukspottskörteln var bra så det är ju skönt =)


En av mina bästa vänner var tvungen att ta farväl av sin älskade livskamrat förra veckan. Hon hade en blandrastik som blev 14 år. Smulan ( hundens namn ) var nog en bland dom snällaste hundarna jag träffat. Jag är säker på att hon har det bättre i hundhimlen. Smulans ålder tog ut sin rätt och hon orkade inte med längre. Det är alltid jobbigt när sånt här händer, delvis för att man blir ledsen för min väns vägnar och för Smulans. Men sen blir man ju även påmind att hur många år än Tyra må leva, så kommer ju den här dagen dyka upp, det är ju oundvikligt och den tanken klarar jag inte riktigt av. Så nu tänker vi inte mer på det...


En rolig sak som hänt är att en annan av mina vänner har skaffat sig en Mexicansk nakenhund. Han är otroligt söt, men jag har inte hunnit bekanta mig med honom så det ska jag ta och gör någon dag och uppdaterar säkert med kort =)


Bland det absolut bästa med Tyra är att hon fullkomligt älskar att vara nära mig. I förmiddags låg vi i sängen ( ajabaja =) ) och bara mös, hon älskar det. Jag masserar henne och hon borrar in sitt huvud i min famn och vi bara är. Hon får verkligen mig att känna själafrid. Jag är så tacksam över att jag har min Tyra.


Nä, ska ta och lägga mig nu. Hoppas ni alla får en trevlig helg! Jo, en sista sak, jag som inte ställer ut och sånt. Vad tycker ni jag ska ha på min hemsida? Jag har ju lite tankar och ideer själv, men alltid roligt med andras synpunkter =)


Godnatt och Sovgott!

 
 
Åsa

Åsa

29 mars 2010 21:15

Tack snälla Camilla för dina vänliga ord i Gb...
Kram tillbaka...

Åsa Cindi & Nova

http://peppecindi.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards