Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Härliga Torsdag..

Av Camilla - 8 maj 2011 01:40

I Torsdags var jag i Sthlm, skulle träffat Memea Mohlin, men hon hade missat vårt möte helt så vi pratade en stund i luren istället och så skulle hon skicka en bok på posten till mig.


På sen eftermiddag åkte jag till Väsby BK och träffade Carola med Lilo ( Tyras syster ) och Maria med Rhino och Lupa. Tänk vad kul det är att träffa människor som delar samma intresse som en själv, så det blev hundprat och lite till hundprat =)


En hel del träning blev det givetvis med och det är så roligt att se vilket otroligt framsteg Carola och Lilo gjort. Lilo är en tös som inte alls delade föremålsintresset som Tyra hade, men nu har det hänt något och Lilo älskar att leka med sin matte och leksaken. Vid några tillfällen var hon inte ens sugen på att släppa den och det tycker jag är positivt. Carola körde igenom momenten i lk 1 och så duktiga dom är!!! Lilo erbjuder Carola sån fin kontakt i linförigheten, ser så snyggt ut! Nu är det ut och köra för deras del på tävlingsbanorna kan jag tycka =)


Maria har också gjort fina framsteg med Rhino, vilka snygga lägganden han gör och snabba också! Han är så fin lilla Rhino, en klok pojke! Lupa var med och körde också, hon är en hund som också erbjuder sån fin kontakt med sin förare, ser så snyggt ut tycker jag! Lupa är Tyras mamma, tycker om att träffa henne, det är en hund med stor personlighet tycker jag och har ett klokt uttryck i ansiktet.


Nu ska jag sluta svamla och bjuda på ett helt gäng kort istället =)


  Det här är Tuff, en dansk svensk gårdshund. Carola och Tuff visade hur det skulle gå till på agilityplanen =)   Ligga still tycker Tuff är onödigt när det finns en rolig bana man kan köra fullt ös på istället.   Roligt kort när Tuff flyger genom ringen =)   Man såg verkligen på Tuff att han älskar det här och jag beundrar Carola som håller sån full fart hon med och i jeans dessutom. =)   Tuff tvekar inte en sekund när han ska in i en stor mörk tunnel =)   Fina Rhino!   Tyras otroligt vackra syster Lilo som är Svensk utställnings Champion.   Rhino =)   Carola och Lilo gör sig redo att bli kommenderade för moment i lk1   Rhino tittar fram bakom stolpen =)   Vackra Lupa, Tyras fina mamma.   Carola och Lilo från vänster och brevid Maria och Lupa, dotter och mor.   Tycker Lilo är så söt som tittar upp på Maria samtidigt som Lupa =)   Uppställning och Lilo erbjuder sån fin kontakt, hon brås på sin mamma.   Ett kort som jag tycker är fullt av känslor. Man ser i Lilos öga hur mycket kärlek som finns där till sin bästigaste matte.   Rhino har en skön sitt stil =)   Mor och Dotter på Champinjon parad =)     Maria tränar med Lupa, även hon erbjuder sån fin kontakt =)   Maria gör sig redo medans Lupa redan är redo och tittar på matte vad som är på gång härnäst =)   Carola och Lilo tränar linförighet   Carola och Lilo.   Carola och Lilo. Ibland undrar jag om en hund kan få nackspärr när den tittar sådär mycket och länge på sin matte =)   Lilo   Jag tycker att Lilo är så vacker!   Lilo på avbytarbänken =)   Rhino   Rhino ser nästan ut som att han bara är helvit förutom huvudet =)   Det här kortet är så gulligt. Medans Maria försöker ställa upp Rhino fint så kollar han på henne som att han undrar vad hon håller på med *skratt*   Lilo kan det här med att kunna ta det lugnt och vänta på sin tur.   Maria och Rhino   Maria och Rhino går fot   Finaste bubben Rhino, alltid lika roligt att träffa honom och få krama om honom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards