Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Inte många dagar kvar nu...

Av Camilla - 8 maj 2011 18:17

Tänk att torsdagen äntligen är inom räckhåll och att det är nedräkning på riktigt. Ända sen hans program började sändas i Sverige har jag sagt att skulle han komma till Sverige en dag vill jag se honom och nu ska min önskan äntligen bli sann.


Ceasar Milan kommer till Hovet på torsdag och tänk att jag har biljett och ska gå dit och uppleva honom i verkligheten. Det kommer bli en härlig dag att minnas för Paula kommer upp från Götet och så ska vi umgås och sen se Mannen som talar med hundar och så har vi slagit på stort och ska bo på hotell över natten, jösses vad det kommer pratas, nästan så det finns risk att vi överröstar självaste Ceasar *skrattar*


Jag har sett fram emot den här dagen i flera månader och nu äntligen är den här snart och jag tillhör den kategorin människor som tycker att han är en stor människa som gjort så mycket för att försöka få människan att inse att en hund är inte ett materiellt ting utan ett djur som behöver tillgodose sina behov.


Det diskuteras vitt och brett om hans metoder och många tycker att han kan sågas av vid fotknölarna men jag håller inte med. Jag tycker att det han gör är bra, sen håller jag inte med om allt han gör, men så är det med allt. Man får plocka ut det man själv stödjer och tycker är en bra metod.


Den största anledningen till att jag känner stor respekt för honom är att han ger alla hundar en chans och att han kämpar för raser som ligger mig varmt om hjärtat. Jag tycker att han i sina program är ärlig med information om raserna och desas behov.


Sen ska han ha en eloge för att han går ut med att han inte är någon lydnadsinstruktör, och jag har hört honom upprepande gånger i sina program påtala detta. Han inriktar sig på hundars beteenden och säga vad man säga vill, men är det något han kan så är det att behålla ett enormt lugn och läsa av hundars kropps språk och sen kunna förmedla det i en människokropps uttryck.


Varför jag ser upp till det jag nämnt? Jo av den enkla anledningen att jag själv önskar jag besatt dessa egenskaper och kunde hantera dom lika bra, men så länge man lever så lär man =)


Folk får tycka och tänka vad dom vill, men i mina ögon är det mycket han gör som är riktigt bra och jag längtar till torsdag. Den dagen kommer skriva historia i mitt liv och det ska bli kul att dela denna dag med Paula =)


  Paula med sin hund DeDe =)

 
 
Ingen bild

Paula

9 maj 2011 05:36

Det känns overkligt att det är så nära nu! Vet ärligt inte vad jag längtar mest till: Två dagar med dig, eller CM. Det är lika mycket, på olika sätt!
Åh, bild på oss ja, så grinig som jag ser ut där är jag oftast inte ;) inte så länge sockernivån är på rätt nivå :P
Mmm, tänk; Hitellfrukost på fredag morgon!
Ja, det är mycket att längta till :)
Håller helt med dig om CM! Älskar att han inte sticker under stolen med kapaciteten hos hundarna om dom vill göra skada, och lägger vikt vid att "inte plocka fram pitbullen" i hunden.
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards