Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Premiär imorgon

Av Camilla - 19 maj 2011 19:57

Imorgon gör jag premiär som vikarie på en blogg som kämpar för fördomar mot kamphundar, ska bli roligt och spännande att se om några läsare uppskattar det jag kommer dela med mig av  


Mitt stora bekymmer kommer nog att bli att jag inte ska bli så långrandig i mina inlägg utan försöka hålla mig lite mer i lättläst längd på inläggen. Det kommer bli en utmaning för mig som gärna svamlar fram och tillbaka och hit och dit, tja, ni som följt min blogg ett tag vet ju *skrattar*


Jag kommer inte att sluta blogga i min egen blogg, utan det jag skriver om i andra bloggen kommer vara mer fokuserat på just fördomar, erfarenheter, kunskap, upplevelser kring benämningen kamphundar. Nu är det egentligen ett ord jag ogillar skarpt, för det för inget gott med sig i folks ögon idag och med handen på hjärtat så för det inget gott med sig i mina ögon heller egentligen. För mig är det bara som ett ord jag dumt nog accepterar att man använder sig av när man pratar om vissa raser, istället för att prata om just de raser man har i åtanke.


Fast saken är ju den att folk vet inte vad de menar för raser och därför slänger de ur sig kamphundar som en nedsmutsad svordom, pga brist på kunskap helt enkelt.


Ja, ja det var lite svammel från mig denna torsdagskväll efter en låååång dags utbildning. Åh vad jag saknar hund såhär när solen skiner och bjuder på härligt väder och ljusa kvällar. Tyra du fattas mig så oerhört mycket, om du ändå vore här  


    

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards