Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Härligt väder!

Av Camilla - 5 december 2011 13:39

Igår innan jag somnade beställde jag fint väder till idag och hör och häpna, när jag vaknade och tittar ut bjuder dagen på klarblå himmel och sol   Jag och Aysha käkade frukost och gjorde oss iordning och sen drog vi iväg till skogs. Den här veckan har jag satt upp lite små mål jag tänkte att vi skulle jobba mer aktivt mot så ska bli intressant att se i slutet av veckan hur långt vi kommit. Känner att jag blir mer strukturerad i träningen om jag planerat lite mer vad som behövs göras, annars kan jag bli lite för rörig.


Slutade med att jag och Aysha var ute i 2 timmar, ville inte åka hem men tjejen var rätt trött mot slutet så kände att det inte var läge att vara ute längre. Vi började med att träna lite inkallning, jag köpte en "Gappy", en kampleksak som var Tyras älsklingsleksak, så tänkte testa om även Aysha tyckte om den. Till min stora lycka gjorde hon det och vi fick till en del bra inkallningar faktiskt. Jag jobbar inte på den nivån att hon ska komma in vid min sida utan ropar bara hit och sen belönar när hon kommer till mig med att ha dragkamp med henne. På samma gång kunde vi även träna lite på att släppa när jag ber om det, och även det fick hon lite kläm på efter ett tag, kul!


Jag gjorde några kontaktövningar med och sen fick det bli en promenad i kuperad terräng, otroligt smidigt att träna koppel gåing i terräng, för efter ett tag tyckte Aysha jag var jobbig som ändrade riktning hela tiden när hon drog så till slut valde hon att hålla sig nära mig för att slippa massa bök *skratt*


Jag har bestämt mig för att försöka sluta lägga upp bilder eller iallafall minska ner att lägga upp bilder på facebook, känner att det tar över mer och mer, och det är så synd, det tar död på min lust att blogga märker jag så ska försöka ändra på det och komma igång med bloggandet igen. Är ju så roligt att gå tillbaka och läsa och har man inget att gå tillbaka till ja då blir det ju lite svårt =)


Den här veckan ska jag och Aysha fokusera på i inlärnings syfte: Sitt, Ligg, Inkallning och Stanna.


Här kommer några bilder från idag och 2 filmsnuttar, en från idag och en från igår när vi tränade lite sitt och ligg. Aysha är så söt när hon verkligen sitter helt stilla och tokstirrar på godisen jag håller i handen på golvet och emellanåt tittar hon på mig utan att röra på huvudet, hon är så söt! Känns lite som att hon funderar på om det är värt att jobba för den där godisen.




 

Aysha tränar lite sitt och ligg =)



 

Aysha ute i skogen =)


 

Det här kan man snacka om kuperad terräng!


 


 

Tycker att Aysha är lite lik sin farbror och morbror Diamon i ansiktet i vissa vinklar =)


 

Fina Aysha =)

 

Hon har ett ganska fint steg när hon kliver ut ordentligt =)


 


 

Ser ni likheten med Diamon här? =)



   


 

 
 
Ingen bild

Mia

5 december 2011 17:32

Hon är superfin Camilla!! :D
Mvh Mia med Nero och Dewi :)

 
Ingen bild

Carro

6 december 2011 20:29

Jag instämmer;-) Nån bild såg man klart pubbe där;-)
Hon är så fin Camilla <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards