Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

3 år

Av Camilla - 18 december 2011 11:20

Idag är det 3 år sedan jag tog farväl av min älskade Varga, finns dagar jag saknar henne otroligt mkt. Jag har Varga att tacka för mitt hundintresse överlag och för att jag har den kunskap jag har idag när det kommer till stressade hundar och hundar med ett stort behov. Varga var en mycket, mycket snäll hund, krävde dock en hel del och lite till, men vet att det hade blivit så himla bra om hon fått leva ett liv här på jorden. Med Varga lärde jag mig vad passivitet egentligen innebär och hur viktigt det är för att hunden ska kunna må bra, på samma gång fick jag lära mig hur viktigt det är med en jämn aktiveringsnivå som inte skulle maxas hela tiden och utvecklas för en hund som Varga.


Fast att Varga var som hon var, låg i första hand felet hos mig, jag gjorde henne sådan pga min okunskap och inpräntat att en hund ska aktiveras och tröttas ut, men i själva verket höjde jag hela tiden hennes maxgräns redan från tidig ålder så, rätt uppenbart när hon var 1 år krävde mer, mer och mer hela tiden, för hon blev aldrig trött. Och det är ju klart, börjar man som elitidrottare som barn, ja, då har man en sjujäkla grundkondition och huvudet blir inte trött i första taget.


Varga hade kunnat gå långt, vi tränade på skoj lydnad och jag var som bambi på hal is när det kom till det då, men hon hakade på, vad jag än skulle/ville göra och hon var enormt kvicktänkt och snabblärd. Hon kunde moment ända upp i LK3 och jag minns att vi hade alltid roligt i träningen.


Åh vad det känns i hjärtat idag, önskar hon vore här, men vi kommer att ses en dag när det är dags och jag hoppas hon och Tyra tar hand om varandra.


Varga, du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards