Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Camilla - 5 augusti 2012 21:42

Har ju legat på latsidan när det kommer till träningen oavsett vad det varit sen AmstaffSpecialen. Men igår kände jag för att testa lite Lydnadsklass 1 moment. Ville se hur Aysha skulle ta det hela. Jag började med att göra hopp över hinder, det är allra första gången hon gör det, nu är det inte det snyggaste hindret, men man tar vad man har =)


Måste träna mer på stadga och farten, men sen så sitter det där nog fin fint =)


Nästa grej var iof inte LK1 utan LK2 moment, rutan. Alla har vi olika sätt att lära in saker och man måste anpassa det utifrån vad man har för hund och jag har testat en del saker, men kände att nu kör jag boll i rutan konceptet med ett x antal upprepningar. Vill att hon ska förknippa ordet Rutan, med att springa rakt ut och till konerna. Jag klickar när hon passerar de första konerna för att hon ska förstå att när hon passerar där är det rätt. Kommer utveckla det såklart, men här kommer vi befinna oss ett tag på det momentet. Tycker hon har fin stadga i när jag går ut och lägger bollen och sen kommer tillbaka och väntar på kommandot Rutan, det är riktigt duktigt Aysha!!!


Sen provade jag ställande och läggande under gång. Jag har ju provat ligg och stå vid min sida, men aldrig under gång så jag lämnar henne, även detta klarar hon över förväntan min tjej. Aysha är snabbtänkt, men lite vääääl seg i sin energinivå, men där måste jag bara fundera ut på hur jag ska lägga upp träningen så hon har mer fart i sig.


Jag är jätte nöjd över gårdagens träning, Aysha besitter stor kapacitet, nu ska vi ut och träna bland störningar sen när momenten börjar sitta bättre. Om vi bara kommer över det berget som det känns som att det är just nu, att kunna få Aysha att fokusera på vårt jobb bland andra miljöer och andra hundar framförallt så tror jag vi kommer kunna gå långt tillsammans.


Känner hur suget växer när jag märker hennes fina kapacitet och fina sidor till att vilja jobba, det som är en nackdel dock är ju hennes enorma självständighet, men jag ska nog hitta något som får hennes uppmärksamhet att inte kunna motstå mitt erbjudande =)












Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards