Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Camilla - 7 augusti 2012 03:03

Brukar ju lägga upp bilder på fb så fort jag tagit kort, men eftersom min blogg blir lidande och jag tjatat om det länge nu att jag inte skriver och uppdaterar så ska jag bojkotta fb när det kommer till att lägga upp bilder och försöka nu en gång för alla att ruska liv i bloggen igen.


Är så tråkigt när allt fokuseras enbart kring fb numera, och egentligen så står det så himla mycket gojja som man många gånger retar upp sig på helt i onödan. Bättre att spara sin energi till något vettigare! Folk får hålla på bäst dom vill, men jag ids liksom inte längre nu känner jag.


Jag tycker ju det är ett problem det här med att Aysha spårar och jagar alldeles för snabbt och lättvindigt utan att få klartecken av mig. Eller ja, skulle hon vänta på klartecken från mig skulle hon få vänta för gäves, för jag vill ju inte att hon ska jaga och spåra får hon gärna göra men det ska hon göra med mig isåfall.


La ut en fråga på 2 olika hundgrupper på fb, många kom med konkreta tips och råd, men svårt såklart att kunna ge bra råd och tips över nätet när man inte sett eller känner hunden det gäller.


Aysha är en mycket självständig tjej, nu är amstaffen som ras i sig en väldigt speciell ras kan jag tycka, som är envis och gärna går sin egen väg, men Aysha är liksom utöver det där vanliga, men något jag förstår fullt ut då hon präglats på att vara självständig på ett helt annat sätt sen hon var liten.


Hon må vara envis, men jag är också extremt envis vissa gånger och den här gången tänker jag göra allt jag kan för att luska ut ett bra sätt/metod för att försöka forma henne lite mer till att inte plocka upp spår i tid och otid på egen hand. Får se hur det går, hoppas givetvis att det kommer gå bra =)


Många inlägg inatt, men nu känner jag att jag är ikapp lite bättre och ska försöka hålla igång bloggen nu framöver =)

Av Camilla - 7 augusti 2012 02:54

Måndagen bjöd på varierat väder kan man säga. Halva dagen var väldigt kvav och varm, jag åkte till skogs för att gå en sväng, men både jag och Aysha tyckte det var aaaalldeles för varmt så jag tog några kort på henne sen åkte vi hem och sov, så himla skönt!


På eftermiddagen började det regna, men det struntade jag i och packade in oss i bilen och drog till skogs och gick en sväng, var ute i nästan 2 timmar, så skönt! Hittade en hel del svamp som jag svängde förbi mina föräldrar med, jag älskar att plocka, men ger alltid bort svampen =) Jag måste köpa ett regntäcke till Aysha, hon verkligen hatar när det regnar och hon blir blöt. Det gick bra till en början när det inte regnade så mycket, men sen när det började ösa ner så såg hon surt på mig och tyckte inte alls det var lika mysigt längre.


 


 

Aysha har som sagt rullat sig i gruset, så hon är inte ens i närheten lika fint "röd" utan mer matt i färgen pga allt damm *ler*

 


 


 


Mattes tjej är ju galen i att rulla sig oavsett var det är för underlag. Här har hon råkat få in smuts i ögat så det rinner lite.

Av Camilla - 7 augusti 2012 02:52

I söndags kväll fick jag ett ryck, var så himla rastlös så jag hörde av mig till Hanna och kollade vad hon hade för sig. Hon var lika rastlös hon så vi bokade in en spontant träff bara sådär och sågs i skogen vid en kvart över sju på kvällen =) Några som också tydligen stämt träff då var myggorna vs bromsarna, men vi var ute i lite över en timme iallafall och hundarna for runt och badade och hade det gott =)


           

Av Camilla - 7 augusti 2012 02:29

Har tyvärr inga kort på mig och Aysha från detta tillfälle från min egna kamera, men vet att kort finns så ska fixa några och så kommer dom vid ett senare tillfälle. Så himla roligt att ses ett helt gäng såhär och roligt att få träffa släktingar till sin egen hund =)


 

Här är ett kort på Aysha, när hon står och låter som en utomjording för att hon inte får vara med exakt hela tiden =)


     

Maria med Tjabban, dom är så duktiga ihop =)


   

Camilla med Rozzo, han är Ayshas morbror han med, precis som Tjabban =) Camilla och Rozzo är jätte duktiga och de placerade sig som 2a på Amstaffklubbens Rallylydnads KM, Stort Grattis till Morbror Rozzo och duktiga Camilla =)


 

Carro som äger Diamon ( Tyras helbror och Ayshas farbror/morbror ) var med också, men denna dagen hade hon med sig sin söta staffe Blenda =)


 

Carola med Lilo, tänk att dom har kvalat in till SM i Rallylydnad i höst!!! Lilo är Tyras helsyster och Ayshas moster/faster =)


   

Maria med mormor Lupa, en sån himla duktig veteran =)


           

Camilla med sin fina Chili som är en import från Tyskland och kommer ifrån Kennel Pandoras Box ( om jag inte minns helt galet nu )


 

Hahahahahaha man kan tro att dessa två sötnosar inte sett hundar tidigare, det är Carro och Maria som fotar för fulla muggar =)


         



Av Camilla - 7 augusti 2012 01:58

Ligger ju efter med bloggningen så det skriker om det, så försöker ta ifatt med att iallafall få upp bilder på bloggen från de tillfällen jag har bilder ifrån =) Är ju faktiskt så kul att gå tillbaka och se vad vi gjort tillsammans jag och Aysha =)


Här kommer bilder från när jag träffade Maria som är Ayshas uppfödare och även Tyras uppfödare. Hon hade med sig Chubbie, även kallad Tjabban som är Ayshas morbror.


                     

Aysha ser ut som att hon håller stenkoll på Maria med ett öga *skratt* precis som att hon är orolig att Maria ska hitta på något fuffens =) På kortet är: Aysha, Maria och Tjabban


 

Aysha och Tjabban är dom enda ur dom 3 kullarna som Maria fött fram eller ja, det är ju inte Maria som fött valparna *skratt* men som hon som uppfödare tagit fram som är sotiga runt ögonen =)

Av Camilla - 7 augusti 2012 01:39

Här kommer en bildbomb från vår semester på Öland. 3 hela sköna veckor hade vi där, med fint väder och mycket bad =)


                                                                                                                                                                                                   

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards