Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Bojkottar fb

Av Camilla - 7 augusti 2012 03:03

Brukar ju lägga upp bilder på fb så fort jag tagit kort, men eftersom min blogg blir lidande och jag tjatat om det länge nu att jag inte skriver och uppdaterar så ska jag bojkotta fb när det kommer till att lägga upp bilder och försöka nu en gång för alla att ruska liv i bloggen igen.


Är så tråkigt när allt fokuseras enbart kring fb numera, och egentligen så står det så himla mycket gojja som man många gånger retar upp sig på helt i onödan. Bättre att spara sin energi till något vettigare! Folk får hålla på bäst dom vill, men jag ids liksom inte längre nu känner jag.


Jag tycker ju det är ett problem det här med att Aysha spårar och jagar alldeles för snabbt och lättvindigt utan att få klartecken av mig. Eller ja, skulle hon vänta på klartecken från mig skulle hon få vänta för gäves, för jag vill ju inte att hon ska jaga och spåra får hon gärna göra men det ska hon göra med mig isåfall.


La ut en fråga på 2 olika hundgrupper på fb, många kom med konkreta tips och råd, men svårt såklart att kunna ge bra råd och tips över nätet när man inte sett eller känner hunden det gäller.


Aysha är en mycket självständig tjej, nu är amstaffen som ras i sig en väldigt speciell ras kan jag tycka, som är envis och gärna går sin egen väg, men Aysha är liksom utöver det där vanliga, men något jag förstår fullt ut då hon präglats på att vara självständig på ett helt annat sätt sen hon var liten.


Hon må vara envis, men jag är också extremt envis vissa gånger och den här gången tänker jag göra allt jag kan för att luska ut ett bra sätt/metod för att försöka forma henne lite mer till att inte plocka upp spår i tid och otid på egen hand. Får se hur det går, hoppas givetvis att det kommer gå bra =)


Många inlägg inatt, men nu känner jag att jag är ikapp lite bättre och ska försöka hålla igång bloggen nu framöver =)

 
 
Pierina, Cilla & Enzo

Pierina, Cilla & Enzo

9 augusti 2012 07:22

Tyvärr kan jag inte komma med ngt endaste bra tips på jakten :( Det ska ev vara omvänd lockning och kroppskontroll men jag är inte säker på att det skulle fungera....

http://mixtomax.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards