Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Camilla - 23 augusti 2012 18:33

Jag försöker verkligen komma till bukt med det här att Aysha har svårt med störning i träningen. Igår hade vi en hel sök grupp i skogen som störning med skällande hundar och rörelse. Gick över förväntan, hon kan bli vääääldigt nyfiken, men vi kunde ändå jobba igenom det jag hade planerat vilket var bra för mitt plus konto =)


Idag var vi och träffade Johanna med Leija och tränade, Aysha är nyfiken men jobbar på bra även idag. Körde sitt och stanna och använda mig av Johanna och Leija när dom lekte och tränade, samma sak till ligg och stanna. Vill ha lite stadga där inför kommande platsliggning. Men vill även att hon ska kunna se lek och skoj utan att gå igång på det utan kunna fokusera på det jobb hon har för stunden. Detta skötte hon 10 av 10!


Testade lite läggande under gång och ställande under gång, går fin fint även det. Sen nöter jag på med mina höger svängar, kör bara det nu, något steg framåt fot blir det emellanåt, men annars bara höger om halt heeeelaaaaa tiden =)


Måste få till att hon lyssnar på sitt namn bättre, annars är jag jätte nöjd med höger svängarna hittills =)


Jag hade anlagsprov inbokat när vi ska till Högbo och ställa, men jag har avbokat det. Känner att jag jobbar hela tiden med att Aysha inte ska sticka på vilt och spåra, nu när vi gjort små framsteg och jag kunnat ha henne lös korta stunder så vill jag inte börja spåra viltspår helt plötsligt utan lägger det på is till nästa år när vi kommit längre i vårt samspel och kontakt. Aysha är inte redo för att förstå signalen att sele på betyder jobba och det är bara då vi spårar, så när vi jobbat in det då kan vi börja köra viltspår, men som sagt, det får ligga på is till nästa år.


Fast egentligen har vi allt på is i tävlingsväg till nästa år känner jag, vi måste jobba på vår kommunikation och bli starkare i vår relation innan vi klarar av sånna störningar som tävlingar faktiskt är i känslospelet.


Det som kan vara väldigt svårt med denna dam är ju att hon vill ha saker på sitt vis, hon vill gå sin egen väg, men jag jobbar på det och det värmer i hjärtat varje gång jag får positiv feedback eller feedback överhuvudtaget av andra.


Nepp nepp, hoppas ni har det gott alla därute, ta hand om er =)

Av Camilla - 23 augusti 2012 18:13

I helgen var det utställning både lördagen och söndagen, ingen hit för mitt huvud som vägrar samarbeta med mig. Eftersom jag blir så ininordens nervös så blir det ju stress påslag vilket huvudet inte fixar, men skit i det nu =)


Lördagen var i Eskilstuna, gick riktigt bra, Aysha fick excellent och kom 2a i sin klass ( öppen ) och fick reserv cert i bästa tik klassen, tiken som vann öppenklassen placerade sig som 3a i bästa tik klassen och tog sitt 3e CERT och blev därmed Svensk Champion, Stort Grattis Hossein som har kennel Zipreno.


Jösses vad rörigt det där blev då =)


På söndagen var det i Norrköping och där placerade sig Aysha som 1a av 2 hundar i sin klass men fick Very Good så vi fick inte vara med i Bästa Tik klassen. Så den dagen var jag inte resultatmässigt nöjd med.


Dock är jag extremt nöjd med Aysha båda dagarna om man ska tänka på hennes uppförande och hennes sätt att visa upp sig. Hon har utvecklats på mycket kort tid och det finns inga skäl för mig att vara riktigt så nervös som jag var inför denna helgen. Så länge jag jobbar med henne och vi har fokus på varann så funkar det riktigt bra att ställa, vilket glädjer mig, då måste jag göra något rätt =)


Nästa gång vi ska in i ringen är då vi drar till Högbo på lördagen, det är enda dagen vi ska ställa och det känns riktigt skönt faktiskt, är så jobbigt att ställa flera dagar tycker jag.


Här kommer lite ego bilder på mig och Aysha. Om ni hade frågat mig innan jag fick Aysha om jag skulle någonsin ställa hund själv hade jag bara skrattat och sagt att det aldrig skulle hända, men hahahaha se var vi är idag, utställningsnördar litegrann iallafall =)


                               


Om man någonsin inbillar sig eller tror att det är LÄTT att ställa hund så kan jag intyga att mer fel i den tron kan man inte ha! För att kunna ställa hund proffsigt och snyggt och att hunden ser så snygg ut som den bara kan, krävs träning träning träning!!!



Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards