Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Ligger i träning

Av Camilla - 23 augusti 2012 18:33

Jag försöker verkligen komma till bukt med det här att Aysha har svårt med störning i träningen. Igår hade vi en hel sök grupp i skogen som störning med skällande hundar och rörelse. Gick över förväntan, hon kan bli vääääldigt nyfiken, men vi kunde ändå jobba igenom det jag hade planerat vilket var bra för mitt plus konto =)


Idag var vi och träffade Johanna med Leija och tränade, Aysha är nyfiken men jobbar på bra även idag. Körde sitt och stanna och använda mig av Johanna och Leija när dom lekte och tränade, samma sak till ligg och stanna. Vill ha lite stadga där inför kommande platsliggning. Men vill även att hon ska kunna se lek och skoj utan att gå igång på det utan kunna fokusera på det jobb hon har för stunden. Detta skötte hon 10 av 10!


Testade lite läggande under gång och ställande under gång, går fin fint även det. Sen nöter jag på med mina höger svängar, kör bara det nu, något steg framåt fot blir det emellanåt, men annars bara höger om halt heeeelaaaaa tiden =)


Måste få till att hon lyssnar på sitt namn bättre, annars är jag jätte nöjd med höger svängarna hittills =)


Jag hade anlagsprov inbokat när vi ska till Högbo och ställa, men jag har avbokat det. Känner att jag jobbar hela tiden med att Aysha inte ska sticka på vilt och spåra, nu när vi gjort små framsteg och jag kunnat ha henne lös korta stunder så vill jag inte börja spåra viltspår helt plötsligt utan lägger det på is till nästa år när vi kommit längre i vårt samspel och kontakt. Aysha är inte redo för att förstå signalen att sele på betyder jobba och det är bara då vi spårar, så när vi jobbat in det då kan vi börja köra viltspår, men som sagt, det får ligga på is till nästa år.


Fast egentligen har vi allt på is i tävlingsväg till nästa år känner jag, vi måste jobba på vår kommunikation och bli starkare i vår relation innan vi klarar av sånna störningar som tävlingar faktiskt är i känslospelet.


Det som kan vara väldigt svårt med denna dam är ju att hon vill ha saker på sitt vis, hon vill gå sin egen väg, men jag jobbar på det och det värmer i hjärtat varje gång jag får positiv feedback eller feedback överhuvudtaget av andra.


Nepp nepp, hoppas ni har det gott alla därute, ta hand om er =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards