Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Vore så skönt om allt styrde upp sig...

Av Camilla - 12 maj 2013 18:18

Har varit sjukskriven sen 26 februari, igår var jag och gjorde magnetkamera undersökning på knät, jag fick ligga blixtstilla i 30 minuter och dom tog ca 100 bilder, så hoppas innerligt dom hittar vad som är fel nu. Svaret får jag ej veta förrän den 23 maj. Vid det här laget är jag rätt less på hur vården fungerar faktiskt. Försäkringskassan och samhället anser att människor inte ska gå sjukskrivna, men sen tvingar systemet en att gå hemma längre än vad man egentligen vill just för att upplägget i vården är lika med bedrövligt. Allt kring min mage står också stilla, har varit och lämnat blodprover som jag får veta vad dom fann när jag ska träffa medicinläkaren den 30 maj, hajja, då har jag gått sen 26 februari med magen och inget har hänt, står på stödbehandling under tiden för att magen ska fungera hyffsat iallafall.


Försöker ju få dagarna att gå, vissa dagar orkar jag mer än andra, det går upp och ner, idag har jag haft förbaskat ont i i knät, vaknat flera gånger inatt så fort jag rört mig av att det gjort ont och idag har det värkt konstant hela dagen. Dock kan jag gå hyffsat bra just nu, men springa är bara att glömma.


Blä vilket tråkigt inlägg, gnäll gnäll gnäll, men så frustrerande när allt tar sån tid och inget händer.


Aysha fick bada igår och självklart stötte vi på en orm igen, den här gången en snok som Aysha så glatt pussade på, som tur var hade jag koppel på henne så jag lyckades få henne därifrån, snoken ringlade iväg. Tänk vad mycket orm jag sett hittills och det är bara början på maj månad, hur ska den här sommaren se ut?


Tog en fästing på Aysha igår, jag som tycker jag kollar igenom henne så nogrannt, men den hade jag missat, hatar fästingar.


Eftersom Carola varit så snäll och hjälpt mig med reglerna kring Rallylydnad så har jag faktiskt anmält Aysha till några tävlingar framöver där iallafall 2 klubbar fått klartecken från domarna att jag får en bana med bara gå i, jag ska försöka träna så gott det går och hoppas på att vi kan genomföra tävlingarna =) Dock vet jag ju inte om det går förrän dagen är framme, för min mage den lever sitt eget liv, men ändå lite roligt att kunna delta ifall magen funkar. Bara hoppas att Aysha är på gott humör och älskar matte istället för sin omgivning just då när det är tävlingsdags *skratt* Nu är det ju inte så att bara jag får gåbana utan alla som hamnar i min grupp såklart om det är fler grupper =)


När vi tävlade första gången så hamnade vi i en grupp där en tjej hade lämnat in önskemål om gåbana och vi hade turen att hamna i hennes grupp, annars hade vi aldrig blivit godkända eftersom jag redan då hade förbaskat ont i knät.


Nepp nu äre slutgnällt för denna gången, hoppas ni alla haft en fantastiskt helg och att ni och era fyrbenta vänner mår bra =)

 
 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

13 maj 2013 13:15

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards