Capa Tosta Big Bang

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Camilla - 11 februari 2015 20:32

Idag har vi haft en sån där underbar dag igen, solen värmde så skönt och det droppar snö från taken, det känns verkligen som vår i luften och tänk om den var här för att stanna, det skulle vara toppen isåfall. Jag och Aysha gick en långpromenad och sen var vi ute på gården, vi var ute i sammanlagt 3h och hon var sådär skönt trött sen. Det är balsam för själen, att vara ute tillsammans med hunden och dessutom få njuta av solens varma strålar.


På fredag ska vi, hör och häpna, iväg och träna lydnad i en inomhushall vi aldrig tidigare varit i, det blir vår debut träning inne i år och jag ser faktiskt fram emot det. Känner att suget kommer smygandes, så snart är nog motivationen här och vi tränar på flitigt. Köpte en ny apportbock häromdagen så vi kan träna på att inte tugga sönder denna.


Jag har tänkt ett tag på att försöka ge mig på att göra något riktigt gott godis till Aysha, ser flera på fb som gör typ lever och hjärtan osv. Lever har ju en faslig tendens att stinka uäääääk, jag vill ha något godis som inte smular och som inte klibbar, någon som har tips och recept på något bra?


Jag gjorde slag i saken idag och beställde Svenska Amstaffklubbens första Årsbok någonsin, till alla därute som är intresserade av rasen American Staffordshire Terrier, gå in på www.amstaffklubben.se och klicka på Årsboks kommitten där finner du all information du behöver för att kunna beställa en bok. För medlem kostar boken 250kr och icke medlem kostar den 350 kr, självklart ska ni ha ett exemplar, jag ser fram emot att börja samla på dessa inbundna böcker.


Jahapp har jag några funderingar en dag som denna tro? Nä, är för trött för det ikväll tror jag, är bara väldigt glad över att jag är medlem i rasklubben och dessutom förtroendevald. Även om jag inte skulle sitta i styrelsen skulle jag vilja vara en aktiv medlem. Det är ju vi medlemmar som gör klubben tillsammans och får den att utvecklas.


Tänk på att vi har flera lokalombud runt om i landet som kan anordna träffar, all information om var dom finns och deras kontaktuppgifter finner ni på rasklubbens hemsida.


Nepp är alldeles för trött och seg för att skriva ikväll känner jag, så jag rundar av och hoppas på att vakna upp till en solig vårvarm dag imorgon. Hoppas allt är bra med er därute!


 

Älskar landet =)


 

Fråga mig inte vad hon gör, ser ut som bambi på hal is hahahahaha


 

Vi hade en otroligt fin himmel här ikväll!

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards