Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Abstinens

Av Camilla - 20 maj 2011 21:59

Nu är det ju en vecka sen som jag vinkade av Paula på Arlanda och vår Cesar Millan tripp var över. I flera dagar efter så var det nästan som att jag hade träningsvärk i munnen pga allt babblande oss två emellan *skrattar* Det går inte att förklara med ord hur roligt det är prata om hund med någon som brinner för det lika mycket och som delar ens stora intresse här i livet.


Jag börjar känna att abstinensen börjar krypa på så imorgon är jag glad att det står hund på agendan. Det är min vän Pernilla som barmhärtigar sig över mig och tar mig med ut och luftar mig lite, och det ser jag fram emot!


Ikväll har jag verkligen haft inspiration att skriva, så jag slog till på 2 inlägg som jag sparat som ska publiceras på bloggen som jag gästspelar lite i. När jag fick förfrågan så blev jag lite rädd först att jag inte skulle ha något att skriva om, men inser nu att jag har för mycket att skriva om så jag får svårt att dela upp allt *skrattar*


Jag känner att jag skulle vilja dela med mig av min berättelse om Tyra, men får nog fundera ett tag till på det, eftersom jag inte riktigt kan se hur det ska kunna bli ett hyffsat kort inlägg. Min tanke är att jag ska dela upp det, men tror att jag kommer krångla till det för mycket då. Så tror att jag får helt enkelt skriva allt i ett svep och sen dela in det som en följetång.


Jag har blandade känslor i att jag vill dela med mig av bilder på hennes utslag osv osv, på ett sätt vill jag ju sprida kunskap men på ett sätt gör det ont att visa upp henne på det viset. Tror att jag kanske får ta ett inlägg med bara bilder så är det ur världen sen....Får se hur jag gör.


Har haft lite funderingar på att skriva ihop något och skicka in till amstaffklubbens egna tidning, men så har jag börjat tänka att vem vill läsa det, men tror nog att jag ska skicka in något och sen får dom göra som dom vill med det =)


Jag gillar ju att skriva, så det känns så roligt att nu få vara lite gästbloggare i en annan blogg och på det viset kanske nå ut till människor man annars inte skulle kunna ha möjligheten att nå. Sen känns det oerhört bra att göra det lilla jag kan i kampen mot att försöka bekämpa alla osmakliga och idiotiska fördomar som finns därute!!!!


Alla kan vi göra något även om det kanske till synes verkar pytte pytte lite, men tillsammans kan det skapa förändring som inte vore möjlig utan just den lilla pytte pytte pusselbiten som just du bidrar med =)



 
 
Paula

Paula

20 maj 2011 23:12

Känner igen abstinensen. Tänk då mig som legat på en soffa i 3½ dag!! Du kan tänka att jag har haft det jobbigt ;)
Men tiden rusar ju iväg, så snart blir det hel-helg ihop :D Fan vad kul!!

Jätteroligt med dina inlägg till bloggen, vi är lika med det.. det bubbblar i oss för att vi vill ha sagt så mycket nu när vi väl når ut till folk :) Gissar att vi kommer krocka i våra inlägg eftersom vi har så lika åsikter :D Men samtidigt kan vi komplettera varandra, som du gjorde i mitt förut :)

Ang. Tyra så går det ju att dela upp det på olika sätt.. tycker du kan köra en följetång på de inlägg du behöver för att få ur det, sen kanske du med den klarar av att korta ner det coh skicka till tidningen. Klart det ska spridas! Kan du rädda en person från att hamna i det lidande du gått igenom så är det ju värt allt slit!

Kram

http://www.paulasblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards