Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Rhino på besök =)

Av Camilla - 25 juni 2011 19:16

I förmiddags åkte vi och hämtade Rhino som ska göra oss sällskap i några dagar   Det gör så gott i hjärtat när det känns som att han känner igen mig och blir glad av att se mig  


Vi åkte ut till landet och tänkte bege oss ut i skogen, men då fick himlen för sig att bjuda på dunder och brak så vi fick gå in och vänta en stund. Rhino brydde sig inte ett dugg över att åskan gick.


När ovädret dragit förbi drog vi till skogs och ner på åkern som gränsar till hjorthägnet. Rhino sniffade upp dom direkt och hjorten fanns där ca 25 meter ifrån oss. Nu var gräset så pass högt att Rhino hade ingen möjlighet att se hjortarna, men visade tydligt att han "sett" dom med nosen. När vi vallat igenom åkern vi skulle vara på, knäppte jag loss linan och Rhino var helt lös. Han gick med nosen högt och ville mot hägnet, och det gav fin fint tillfälle att träna inkallning på. Rhino får MVG för sitt uppförande idag!


Det gör mig så otroligt glad när jag ser hur lyhörd han är trots stor frestelse i sin lilla näsa. Rhino har en till fin egenskap och det är att när vi är ute och han lös, springer han aldrig iväg vind för våg utan ser alltid till att jag är med och inom synhåll.


Vi passade även på att träna läggande under gång och där känns det som att det bara är finslip sen sitter det momentet. Han har en fin stadga efter att han lagt sig och ligger stadigt kvar fast man går iväg och sen stannar och sen går tillbaka. Rhino är en kille som älskar att jobba!


Jag ställde upp en ruta på skoj för att se hur han skulle handskas med den, vet ju hur det gick sist *skratt* Rhino verkar tycka att man inte ska frångå ett vinnande koncept så han sprang med fin fart rakt ut och fram till ena konen för att sen stoppa den i munnen och komma tillbaka     

Helt och hållet mitt fel såklart, men han är ändå så himla söt när han är heltaggad att utföra sin uppgift och sen komma tillbaka stolt med en röd kon i munnen. Jag förenklade övningen och delade in det och då gick det bättre.


Jag försökte ta några fina kort på Rhino och blommorna som pappa sparat i gräsmattan. Fast Rhino tyckte mest att vi skulle gosa istället och kom fram för att pussas hela tiden *ler*


Vi har haft en härlig dag ihop och ser fram emot resten av dagarna Rhino kommer vara hos oss!


  Rhino på språng mot hjorthägnet =)


  Dom här gjorde oss sällskap, fast Rhino såg dom aldrig, men kände att dom var i närheten =)


  Han är en sån ståtlig herre denna unga man =)


      Vackraste Rhino!

 
 
Ingen bild

Paula

25 juni 2011 21:38

Vad härligt för dig att ha Rhino hos dig igen! Det märks hur du livas upp av att ha hund i hemmet!!
Imon åker vi och blir i Norge ca en vecka. Hör av mig när jag är i Sverige igen :)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards