Capa Tosta Big Bang

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Härliga söndag

Av Camilla - 26 juni 2011 18:23

Idag har det varit gott och blandat för vår del. Rhino och jag tränade lite lydnad på förmiddagen, sen tog han lite siesta innan vi packade in oss i bilen och åkte till skogs och var ute i det sköna vädret. Märks att jag inte riktigt förstått att det är sommar med tanke på hur jag klär mig *skratt* Jag hatar att frysa, men kände att det blev lite varmt när vi höll på. Det som är så bra med långtröja är ju när den har fickor som man får plats med alla sakerna i.


Vi busade med nätbollen till Rhinos stora förtjusning och sen tränade jag lite läggande under gång, men det var i slutet så Rhino var riktigt trött då, men tycker ändock att han gör ett fint jobb. Ronnie tog lite kort när vi höll på. Jag filmade även en snutt när Ronnie står och ropar på Rhino och Rhino funderar på om han ska springa och han gör det, men väljer att komma tillbaka till mig hela tiden, mitt lilla charmtroll =)


Här kommer filmen och några bilder från idag =)



 


  Vi gör oss redo för att gå fot =)


  Jag kommenderar ligg och Rhino utför det men vill hålla kontakten hela tiden =) Eftersom det är inlärning och precis i början så bryr jag mig inte om att jag gör dubbelkommando med att vända ansiktet och kroppen när jag säger ligg =)


  Rhino ligger fint =)


  Jag tycker att Rhino är stabil i sin stadga när han utför något =)


  Inte en tillstymelse till att vilja resa sig fast jag kommer nära och dum som jag är har jag handen i godisfickan =)


  Rhino får belöning för att han utfört hela momentet och jag vill belöna hans fina stadga så ger godisen när han ligger ner =)


  Gå fot med fin kontakt är något Rhinos ägare, Maria, lärt Rhino så fint.


  Bus, ibland undrar jag om Rhino har studsbollar under tassarna =)


   Vilopaus =)


  Ronnie fotar oss när vi är ute på en promis, han har gömt sig men Rhino hittar honom lätt =)


  Här liknar han min Tyra, fast Rhino har ett större huvud och gap =)


  Rhino undrar var Ronnie tagit vägen och står och spanar efter honom =)


  Rhino bokstavligen flyger fram *skratt*


   Rhino kan det här med att hoppa som sagt =)


  Glad hund =)


  Rhino

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 5 februari 2023 11:43

Goddag allihopa!   Känns som evigheter sen jag var härinne på bloggen för att uppdatera om vad som händer i Ayshas och mitt liv men även hennes vänners liv. Ni får ha överseende med att det tar ett tag att komma in i skrivandet igen och hur allt ...

Av Camilla - 13 februari 2017 17:41


I lördags var det dags igen för oss att prova på att tävla, jag var nervös och Aysha kunde inte för sin värld förstå vad vi skulle upp så tidigt för och ut i kylan dessutom, fy vad kallt det var, -11 hemma. Jag åkte till tävlingen med samma inställni...

Av Camilla - 8 februari 2017 19:02

Nu har det gått några dagar sen lördag 4 februari då rasklubben hade sitt årliga årsmöte. Jag beslutade tidigt under 2016 att jag från och med 2017 skulle ta paus från klubbarbete och avgå från samtliga mina uppdrag jag hade i klubben. Kände att det ...

Av Camilla - 7 februari 2017 17:36

Nu står klockan varje dag på 14.40, alla dagar i veckan och om året, men just idag, den 7 februari 2011 betydde kl. 14.40 vårt sista farväl och Tyras sista andetag togs. Jag saknar verkligen Tyra vissa dagar, men är så otroligt lyckligt lottad att ha...

Av Camilla - 6 februari 2017 17:21


Alltså jag svävar fortfarande på små moln efter gårdagens debut i Startklass i lydnad. Jag var så galet nervös men försökte peppa mig själv i att Aysha och jag är faktiskt ett team, så det hänger inte bara på henne med andra ord, utan jag måste ju fu...

Presentation

Once you go amstaff, you´ll never go back!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards